Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بوشهر:

نخلستان‌های بوشهر تحت پایش آفت سرخرطومی حنایی قرار گرفت

ایانا-بوشهر : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: نخلستان‌های بوشهر تحت پایش آفت سرخرطومی حنایی قرار گرفت.

نخلستان‌های بوشهر تحت پایش آفت سرخرطومی حنایی قرار گرفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: نخلستان‌های بوشهر تحت پایش آفت سرخرطومی حنایی قرار گرفت.

کبری توکلی صبح چهارشنبه در بازدید از نخلستان‌های بوشهر اظهار داشت: در راستای بهبود فعالیت نخل داران تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و طرح‌های متنوعی در زمینه بهبود کیفیت تولید در نخلستان‌ها داریم.

وی از ادامه عملیات ردیابی آفت قرنطینه‌ای سوسک خرطومی حنایی خبر داد و اضافه کرد: سوسک سر خرطومی حنایی مهم‌ترین و کشنده‌ترین آفت نخل است که با ورود به تنه درخت خرما بدون اینکه علائمی از بیماری برجا بگذارد باعث خوردگی تنه درخت و از بین رفتن آن می‌شود.

توکلی گفت: عملیات ردیابی در سال زراعی ۹۷-۹۶ در سطحی معادل ۴۰۰ هکتار از نخلستان‌های شهرستان به طریق پایش بصری انجام شد و همچنین در نخلستان‌های دهستان انگالی تله‌های فرمونی به روش‌های علمی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی انجام‌شده است.

وی هدف از ردیابی را آگاهی از ورود احتمالی آفت به نخلستان‌های شهرستان عنوان کرد و افزود: این عملیات بر اساس پایش های چشمی و مشاهده علائم و همچنین استفاده از فرمون های جنسی مخصوص این سوسک صورت می‌گیرد و در سال زراعی جدید همچنان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر عنوان کرد: شهرستان بوشهر حدود ۸۸۰ هکتار نخیلات بارور دارد و ارقام کبکاب، زاهدی، برحی ازجمله ارقام موجود در نخلستان‌های این شهرستان هستند.

وی گفت: آفت سر خرطومی حنایی اخیراً در بخش‌هایی از استان فارس و هرمزگان نیز مشاهده شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید