Iranian Agriculture News Agency

نادر قاضی‌پور خطاب به وزیر جهاد کشاورزی:

تبدیل به وزارت واردات شده‌اید

چرا وقتی برخی آقازاده‌ها زمین‌های کشاورزی را به کارخانه‌ها تبدیل می‌کنند، برخوردی نمی‌کنید؟

در جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، نماینده مردم ارومیه واردات زیاد را از دلایل استیضاح حجتی خواند و گفت: وزارت جهاد کشاورزی تعطیل و به وزارتخانه واردات تبدیل شده است.

تبدیل به وزارت واردات شده‌اید

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه به بررسی عملکرد محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی پرداختند.

به گزارش ایانا، در جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، نماینده مردم ارومیه افزایش واردات  را از دلایل استیضاح حجتی خواند و با بیان اینکه وزارت کشاورزی تعطیل شده و به وزارتخانه واردات تبدیل شده است، گفت: چرا برای جلوگیری از محصولات تراریخته اقدامی نمی‌کنید، این محصولات مشکلات زیادی را برای محیط‌زیست و انسان‌ها به دنبال دارد، چرا از واردات بی‌رویه برنج جلوگیری نمی‌کنید؟

نادر قاضی‌پور با بیان اینکه چرا بانک کشاورزی باید به کارخانه سیمان وام بدهد، بانک کشاورزی باید به کشاورزان زحمتکش وام بدهد، افزود: عملکرد سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری چیست؟ چرا وقتی فهمیدید بیماری آنفلوآنزا در روستاها شایع شده اقدامی نکردید، روستاییان بخش زیادی از طیور، گوسفندان و گاوهای خود را از دست دادند، چرا برای جلوگیری از این موضوع اقدامی نکردید، در بلایای طبیعی در برخی مناطق کشاورزان بیش از 70 درصد خسارت دیدند، چرا چیزی دریافت نکردند.

وی با طرح این سؤال که چرا وقتی یک روستایی یا یک کارگر زحمتکش بر سر زمین خود یک اتاق کوچک می‌سازد، آن را تخریب می‌کنید، اما وقتی برخی آقازاده‌ها زمین‌های کشاورزی را به کارخانه‌ها تبدیل می‌کنند برخوردی نمی‌کنید، چرا این سرمایه‌داران خون‌آشام به دادگاه نمی‌روند؛ ادامه داد: چرا قیمت شکر را کنترل نمی‌کنید، بسیاری از کارخانه‌های تولید قند در حال ورشکستگی یا تعطیل شده‌اند، چرا اقدام مؤثری انجام نمی‌گیرد؟

وی سؤال کرد: چرا تولید خاویار از 300 تن به 50 تن رسیده است؟ چرا پرورش ماهی در شمال و جنوب کشور در قفس انجام نمی‌شود؟ آقای حجتی! وزارت کشاورزی به وزارت واردات تبدیل شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید