Iranian Agriculture News Agency

برپایی کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات زراعی در شهرستان جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از برپایی کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد.

برپایی کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات زراعی در شهرستان جلفا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  رضا عباسی با اشاره به اینکه کاروان ترویجی بهترین فرصت برای نشان دادن توانمندی‌های کشاورزی شهرستان است، افزود: هدف از برگزاری این کاروان تشویق و ترغیب کشاورزان به مشارکت و همراهی در اجرای الگوی کشت محصولات زراعی، مسئله یابی و پاسخ به پرسش فنی کشاورزان و ارائه راهکارهای و معرفی دانش و فناوری جدید است.

عباسی ادامه داد: چهارمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در طی دو روز با برنامه‌ریزی انجام شده در قالب روز مزرعه، بازدید گروهی، کارگاه آموزشی و آموزش انفرادی برگزار شد که تعداد بی‌شماری از بهره‌برداران منطقه در چهارمین کاروان ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی، آموزش‌های ترویجی را فرا گرفتند.

عباسی بیان کرد: افزایش عملکرد در واحد سطح، ارتقای بهره‌وری آب، جایگزینی کشت محصولات استراتژیک و نوین، بیمه محصولات کشاورزی، مدیریت ریسک و تاب‌آوری، جهش تولید در دیم‌زارها و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه از رویکردهای چهارمین کاروان ترویج الگوی کشت محصولات زراعی ویژه کشت بهاره به شمار می‌روند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان، مروجان، اعضای شرکت‌های فنی و مشاوره‌ای، مددکاران ترویجی، اعضای صندوق بیمه و نماینده نظام مهندسی و مدیران عامل شرکت‌های تعاونی و بهره‌برداران در برگزاری این طرح ملی مشارکت داشتند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید