Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از اینتلیجنس:

خشکسالی اسپانیا عاملی برای افزایش قیمت‌های غذا در اروپا

خشکی خاک و خشکسالی شدید در اسپانیا در حال تاثیرگذاری بر روی تعداد زیادی از محصولات و افزایش قیمت آنها در بسیاری از کشورهای اروپایی است.

خشکسالی اسپانیا عاملی برای افزایش قیمت‌های غذا در اروپا

به گزارش ایانا به نقل از اینتلیجنس، تا این لحظه از سال، مجموع بارش در اسپانیا کمتر از یک چهارم میانگین ۱۰ ساله گذشته بوده است.

اسپانیا بزرگترین تولید کننده میوه و سبزی در اتحادیه اروپا است. محصول گوجه فرنگی این کشور بسیار در مقابل خشکسالی آسیب‌پذیر است و برای توسعه و بقا در طول فصل کاشت وابسته به آبیاری است. با سهمیه‌بندی شدید آب در این کشور، تولید محصولات زراعی احتمالا آسیب خواهد دید.

اسپانیا با ارزش صادرات بیش از ۱ میلیارد دلار، سومین صادرکننده بزرگ گوجه فرنگی در جهان است. این کشور اروپایی همچنین گندم، جو، برنج و روغن زیتون تولید می‌کند.

افزایش قیمت‌های تولید محصولات تازه، تورم قیمت غذا که در کشورهای اتحادیه اروپا دو رقمی بوده را وخیم‌تر خواهد کرد.

از ژانویه سال ۲۰۲۰، زمانی‌که تورم قیمت غذا شدت پیدا کرد، قیمت‌های غذای اتحادیه اروپا بالای ۳۱ درصد است.

گندم و جو غلات اصلی زمستان در اسپانیا هستند و آب و هوای نامطلوب به تولید گندم در سال جاری ضربه می‌زند.

کمبود تولید گندم که عمدتا برای استفاده داخلی است، واردات این محصول از کشورهای همسایه را واجب می‌کند. پیش از جنگ مسکو و کی‌یف، اوکراین تامین کننده اصلی غلات اسپانیا بود

شرایط خشکسالی در اسپانیا با افزایش دما، وخیم‌تر شده است. دمای هوا طی ماه گذشته در استان "اکسترمادورا" به عنوان تولیدکننده اصلی گوجه اسپانیا، حدود ۹ درجه سانتیگراد بیشتر از میانگین تاریخی آن بوده است. اسپانیا از سال ۲۰۲۲، شرایط خشکسالی شدیدی را تجربه می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید