Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری از قفس‌های پرورش ماهیان دریایی در خوزستان

پرورش ماهیان دریایی در قفس برای نخستین بار در استان خوزستان آغاز شد.

بهره‌برداری از قفس‌های پرورش ماهیان دریایی در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان، از شروع پرورش ماهیان دریایی در قفس برای نخستین بار در استان خوزستان خبر داد.

کامبیز شهنی عباس زاده افزود: مطالعات اجرایی پرورش ماهیان دریایی در قفس استان خوزستان توسط شرکت مشاور و در قالب سند توسعه شیلات استان در سال ۹۸ به پایان رسید.

وی بیان کرد: طی این مطالعه یک پهنه با ظرفیت حدود ۶ هزار تن برای پرورش ماهیان دریایی در قفس و در منطقه بحرکان هندیجان شناسایی و مشخص شده است.

شهنی عباس زاده، ادامه داد: پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی سازمان دریانوردی و سازمان محیط‌زیست و به تبع آن ادارات کل استانی، تاکنون متقاضیان و سرمایه‌گذاران زیادی برای پرورش ماهی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی یادآور شد: اولین متقاضی طرح پرورش ماهی در قفس در سال ۱۴۰۱ موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری و تاسیس مزرعه ۵۰۰ تنی شد.

 شهنی عباس زاده عنوان کرد: فاز اول اجرای این طرح امسال با ۲۵ هزار قطعه بچه ماهی دریایی آغاز به کار خواهد کرد و به همین منظور ۱۰ هزار قطعه بچه ماهی دریایی به درون قفس منتقل شد و در روزهای آینده ۱۵ هزار قطعه بچه ماهی دیگر نیز ذخیره سازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲ متقاضی پرورش ماهی در قفس در هندیجان به دنبال گرفتن تسهیلات هستند ابراز امیدواری کرد: با حل مشکلات مربوط به اخذ تسهیلات تا پایان سال این مزارع پرورشی نیز وارد چرخه تولید خواهند شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید