Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

مازندران، تنها استان دارای زنجیره کامل طیور کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه صنعت طیور مازندران جزو صنایع بالقوه در کشور است چراکه بخشی از گوشت سفید کشور در مازندران تولید می‌شود، ادامه داد: زنجیره کامل طیور کشور در مازندران وجود دارد.

مازندران، تنها استان دارای زنجیره کامل طیور کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه برنامه‌ریزی تولید مرغ و میزان جوجه ریزی استان، عنوان کرد: زمانی‌ که ارز آزادسازی شد و جراحی اقتصادی اتفاق افتاد، کشاورزی جزء بخش‌های مهم کشور بود که دچار مشکلاتی شد اما تولیدکنندگان با عزم راسخ توانستند از این شرایط سخت عبور کنند.

وی ادامه داد: کشاورزی مازندران ظرفیت بالایی در کشور دارد و نگاه کشور به کشاورزی مازندران گره خورده است.

عنایتی با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان استان مازندران جایگاه ویژه‌ای در سطح ملی دارند و نشان می‌دهند جایگاه خوبی در بخش اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی داریم، گفت: مازندران مسئولیت خطیر و پر مخاطره‌ای دارد و به همین دلیل باید تلاش‌ها بیشتر شود تا به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه صنعت طیور مازندران جزء صنایع بالقوه در کشور است چرا که بخشی از گوشت سفید کشور در مازندران تولید می‌شود، ادامه داد: زنجیره کامل طیور کشور در مازندران وجود دارد.

عنایتی خاطرنشان کرد: در گوشت سفید و تولید جوجه یک‌ روزه دارای ظرفیت بزرگی هستیم و انتظارات فراوانی در این دو حوزه وجود دارد.

وی ادامه داد: مازندران استان معین تامین گوشت مرغ برای استان تهران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران توضیح داد: صنعت مرغ مازندران را باید حفظ کنیم و در این راه همدلی مرغداران، کشتارگاه‌ها، اتحادیه‌ها و مسئولین استانی را می‌طلبد. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید