Iranian Agriculture News Agency

انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه آبزی پروری لرستان

مدیرکل شیلات لرستان گفت: در راستای توافق‌نامه وزیر جهادکشاورزی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء موسوم به طرح ربیع، قراردادی سه جانبه مابین شیلات ایران، استانداری لرستان و قرارگاه خاتم به امضا رسید.

انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه آبزی پروری لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در لرستان، کیارش بیرانوند بیان کرد: انعقاد این قرارداد مهم، حاصل تلاش و پیگیری استاندار جهادی و انقلابی لرستان است و قطعا حرکت انقلابی استاندار بومی استان نقش مهمی در احیا این ظرفیت مهم داشته است.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور نیل به اهداف توسعه و ایجاد امنیت غذایی، اجرای سیاست‌های کلی دولت و محرومیت‌زدایی در منطقه، ایجاد اشتغال و درآمد از طریق تولید آبزیان، تکمیل زنجیره تامین آبزیان و توسعه صادرات غیرنفتی و ارزآوری با حضور استاندار به امضا رسید.

بیرانوند عنوان کرد: این قرارداد در راستای توافق‌نامه وزیر جهادکشاورزی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء موسوم به طرح ربیع منقعد شده است.

مدیرکل شیلات لرستان افزود: طرفین پس از امضای تفاهم‌نامه نسبت به معرفی نمایندگان خود به منظور پیگیری و اجرای مفاد این تفاهم‌نامه اقدام خواهند کرد.

بیرانوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا در قالب این تفاهم حدود ۷۰۰ میلیارد تومان زیر ساخت حوزه آبزی پروری و بازارچه را در استان ایجاد کند، گفت: اعتبار مورد نیاز این تفاهم‌نامه از محل مولدسازی تامین می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت تامین زیر ساخت مورد نیاز ده یا دوازده مجتمع پرورش ماهی قطعا تولیدات استان در حوزه آبزی‌پروری دو برابر می‌شود.

مدیرکل شیلات لرستان گفت: در صورت تکمیل این ده یا دوازده مجتمع پرورش ماهی ظرف ۵ سال آینده شاهد اشتغال ۵ هزار نفری در استان خواهیم بود.

بیرانوند بیان کرد: با توجه به حجم تولیدات ده یا دوازده مجتمع پرورش ماهی که ده هزار تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی است، حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان ایجاد می‌شود.

وی انعقاد این قرارداد مهم را حاصل تلاش و پیگیری استاندار جهادی و انقلابی لرستان عنوان کرد و گفت: قطعا حرکت انقلابی استاندار بومی استان نقش مهمی در احیا این ظرفیت مهم داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید