Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح‌های متعدد تحقیقاتی موسسه رازی منطبق با راهبردهای کلان سازمان تات

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، از اجرای طرح‌های متعدد تحقیقاتی این موسسه منطبق با راهبردهای کلان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد.

اجرای طرح‌های متعدد تحقیقاتی موسسه رازی منطبق با راهبردهای کلان سازمان تات

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تات، علی اسحاقی در گفت و گویی، واکسن‌های مصرفی حوزه دام در دنیا را ۴۲ واکسن نام برد که در ایران نیز، تمام این واکسن‌ها مصرف می‌شود، گفت: ۲۵ واکسن از این تعداد، تولید موسسه رازی است و چند واکسن‌ساز خصوصی هم در چند سال اخیر به عنوان تولید کننده واکسن‌های دام فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: به عبارتی سهم تولید واکسن‌های دامی کشور، ۹۳ درصد به موسسه رازی و دو درصد به بخش خصوصی اختصاص دارد و پنج درصد نیز از طریق واردات تامین می‌شود.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی خاطرنشان کرد: در حوزه طیور نیز ۶۲ واکسن در دنیا تولید می‌شود که موسسه رازی تامین کننده ۱۵ واکسن مورد نیاز طیور کشور است و چند واکسن نیز در بخش خصوصی تولید می‌شود، اگر واردات گسترده واکسن‌های طیور مدیریت شود، موسسه رازی ظرفیت تولید ۷۰ درصد واکسن‌های مورد نیاز این حوزه را دارد.

وی با اشاره به این که موسسه رازی به آیندگان تعلق دارد، تصریح کرد: برای حفظ این میراث ارزشمند، باید درآمد پایدار ایجاد کنیم و ایجاد درآمد پایدار مستلزم توسعه پایدار به ویژه توسعه بازارهای صادراتی است.

اسحاقی با اشاره به سرمایه‌گذاری این موسسه برای تولید واکسن‌های نوترکیب تصریح کرد: ساختمان تولید واکسن‌های نوترکیب که در پروژه واکسن کووید ۱۹ در موسسه رازی ساخته شد، بستری مناسب برای تولید واکسن‌های کانژوگه است که آینده واکسن‌سازی متعلق به این واکسن‌ها است.

به گفته وی، پروژه‌های تحقیقاتی متعددی نیز منطبق با راهبردهای کلان سازمان تات در دست اجراست و طرح‌های غیرراهبردی متوقف شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید