Iranian Agriculture News Agency

تلاش کشت و صنعت مغان برای خودکفایی در تولید بذر

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، از تمام شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان فعال در حوزه مهار خشکسالی دعوت به همکاری کرد.

تلاش کشت و صنعت مغان برای خودکفایی در تولید بذر

قاسم محمدی، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به خبرنگار ایانا گفت: حدود ۸۰ درصد بذر کشور را ما تأمین می‌کنیم. این مجموعه با همکاری کشور صربستان، یونان و نیز محققان و دانشمندان داخلی و بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی برای  تولید 1000 هکتار بذر ذرت را در دستور کار دارد.

وی گفت: با اجرایی شدن این طرح، کشت و صنعت و دامپروری مغان به زمانی که حرف اول را در تامین بذر کشور می‌زد، باز خواهد گشت و این قابلیت را خواهد داشت که  100درصد بذر مورد نیاز کشور را تامین کند.

 محمدی از تمام شرکت­‌ها و موسسات دانش­‌بنیانی که در بحث ژنتیک یا بذر، لاین نهال و کشاورزی نوین، به‌ویژه آبیاری­‌های مدرن برای افزایش بهره‌وری آب به دلیل مهار خشکسالی و کمبود منابع آب فعالیت دارند، دعوت به همکاری کرد.

 کارخانه تولید بذر مجتمع زراعت شرکت کشت  و صنعت مغان، با تولید انواع محصولات زراعی از قبیل گندم، جو، سویا، بادام زمینی و ذرت بذری یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید بذر است که سالانه با تولید بیش از ۱۰ هزار تن بذر گندم، ۱۰۰۰ تن بذر جو، ۱۲۰۰ تن بذر ذرت هیبرید، نقش اساسی در تامین نهاده‌های بذری ایفا می‌کند. این کارخانه علاوه بر اشتغال‌زایی بیش از ۲۶ نفر به مدت بیش از هشت ماه، نیاز منطقه به تأمین بذور محصولات از سایر نقاط را نیز مرتفع می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید