Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از یوراکتیو:

پرتغال در پی خشکسالی از اتحادیه اروپا کمک دریافت می‌کند

«ماریا دو سئو آنتونس» وزیر کشاورزی و غذا پرتغال روز جمعه در 40 درصد از مناطق جنوبی کشور وضعیت خشکسالی اعلام کرد.

پرتغال در پی خشکسالی از اتحادیه اروپا کمک دریافت می‌کند

به گزارش ایانا به نقل از یوراکتیو، به گفته دو سئو آنتونس، این دستور روز جمعه پس از دریافت اطلاعاتی از سازمان ملی هواشناسی به امضا رسید. طبق این اطلاعات در دو ماه گذشته هیچ بارندگی وجود نداشته، سه موج گرما در ماه آوریل اتفاق افتاده و دمای متوسط و حداکثر بسیار بالاتر از حد معمول بوده است.

وزیر کشاورزی و غذا پرتغال افزود: این به ما اجازه می‌دهد با (کمک) کمیسیون اروپا، بگوییم که در وضعیت خشکسالی قرار داریم.

به گفته این وزیر کابینه، داده‌های فنی اجازه امضای فرمان وضعیت خشکسالی را داده که «فعال سازی مجموعه‌ای از اقدامات» برای حمایت از کشاورزان را ممکن می‌سازد.

وی در این‌باره توضیح داد که این کمک می‌تواند یا از جانب برنامه راهبردی «سیاست مشترک کشاورزی اتحادیه اروپا(CAP) » باشد یا از «مجموعه اقدامات دیگری» که مجوز بروکسل را می‌خواهد، حاصل شود.

وزیر کشاورزی پرتغال اذعان کرد که «انتظار این است که وضعیت بدتر شود» و وزارتخانه «بسیار دقیق آن را رصد خواهد کرد».

دو سئو آنتونس همچنین اضافه کرد که کمیسیون خشکسالی بین‌المللی هر زمان که توجیه کننده باشد تشکیل جلسه خواهد داد تا اقدامات لازم در صورت گسترش وضعیت خشکسالی به مناطق دیگر، انجام شود.

به گفته دو سئو آنتونس، از 65 مخزن آبی-کشاورزی مورد پایش، 60 مخزن در نتیجه بارندگی در دسامبر و ژانویه، برای آبیاری فصلی تضمین شده هستند.

وی خاطر نشان کرد: ما پنج مخزن با محدودیت‌های جدی داریم که این اتفاق در سال گذشته رخ داد، اما مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها به صورت ساختاری در حال انجام است که می‌توانیم این مخازن را اصلاح کنیم.

سال گذشته خشکسالی در پرتغال در روز 21 ژوئن اعلام شد اما این شرایط در سال جاری میلادی یک ماه و نیم زودتر به وقوع پیوسته است. انتظار می‌رود وضعیت خشکسالی در ماه‌های آینده بدتر شود که می‌ تواند پیامدهای جدی برای کشاورزی و محیط زیست داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید