Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از کشاورزی موفق:

مخاطرات کشاورزی سنتی و روستایی درآمریکا

این روزها، نوع نگاه دولت‌ها نسبت به کشاورزی مدرن و سنتی، مورد توجه بسیاری از تحلیلگران قرار گرفته است. اخیرا مدیران بانک‌های روستایی و نمایندگان بیمه محصولات کشاورزی در مجلس سنای آمریکا، به نگرانی‌های خود در خصوص تضعیف صنعت بیمه در قبال کشاورزان روستایی هشدار داده‌اند. به عبارت بهتر، پیش شرط‌ها و مقررات سختی که از سوی کنگره آمریکا و در حمایت از کشاورزان وضع شده، جملگی به سود کشاورزی مدرن و صنعتی است.

مخاطرات کشاورزی سنتی و روستایی درآمریکا

 به گزارش ایانا به نقل از کشاورزی موفق، در این معادله، صنعت کشاورزی روستایی به دلیل عدم پیروی ازروش‌های نوین کشاورزی و احتمالا به علت تعارض با قوانین زیست محیطی و آب و هوایی، نمی‌توانند مشمول بیمه‌های کشاورزی قرار گیرند. همین وضع، امنیت غذایی را در سرتاسر آمریکا تضعیف خواهد کرد زیرا با افزایش هزینه‌های کشاورزی روستایی و سنتی در این کشور، قطعا قیمت محصولات نهایی و برداشت شده نیز افزایش خواهد یافت و میان این دو مقوله، رابطه ای مستقیم وجود دارد.

مسئولین انجمن‌های بیمه کشاورزان،  به کمیته کشاورزی، تغذیه و جنگلداری سنا گفتند که بیمه محصولات کشاورزی یکی از مهمترین ابزارهای مالی در جعبه ابزار تولیدکنندگان کشاورزی است. آنها افزودند که تلاش برای تضعیف آن یا گره زدن آن به مقررات آب و هوایی در لایحه مزرعه، اقتصاد مناطق روستایی آمریکا را که به آن وابسته هستند، تضعیف خواهد کرد .در اینجا، مناطق روستایی و کشاورزانی که در مزارع کوچک تر مشغول به کار هستند، بیشتر از دیگران آسیب خواهند داد. ویلیام کول، رئیس انجمن حرفه ای بیمه محصولات کشاورزی آمریکا می‌گوید: «بیمه محصولات کشاورزی، تنها  ابزار مدیریت ریسک قابل دوام است که امروزه کشاورزان ما دارند. این زیربنای همه جوامع روستایی ماست و باید نسبت به آن توجهی ویژه شود.»

برنامه بیمه فدرال محصولات کشاورزی، مندرج در عنوان یازدهم لایحه مزرعه، کمک می‌کند تا پوشش بیمه‌ای از طرف بیمه‌گذاران بخش خصوصی برای کشاورزان در دسترس باشد تا پیامدهای مالی بالقوه ناشی از رشد و شرایط نامطلوب بازار را کاهش دهند. نکته دیگری که در نشست کمیته کشاورزی و جنگلداری سنای آمریکا مورد بحث قرار گرفت، افزایش نرخ بهره در آمریکا و تاثیر سلبی آن بر انعطاف‌پذیری بانک‌ها و موسسات وام دهنده در حوزه کشاورزی بوده است.

پوشش‌های بیمه‌ای در حوزه کشاورزی روستایی،قاعدتا باید شامل اکثر محصولات زراعی، دامی، زمین‌ها و مزارع شود. در بین سال‌های 2018 تا 2023 میلادی، بیمه‌ها 53.5 میلیارد دلار از سرمایه‌های کشاورزان را تحت پوشش خود قرار داده‌اند اما نکته اصلی اینجاست که برخی موانع ایجاد شده در مسیر پیوند بیمه کنندگان و کشاورزان ( که بیشتر ناظربر قوانین زیست محیطی و آب وهوایی است) می‌تواند در این مسیر موانعی را به وجود آورد. اکثر هزینه‌هایی که شرکت‌های بیمه کننده محصولات کشاورزی به کشاورزان پرداخت می‌کردند، مربوط به بلایای طبیعی از جمله سیل و طوفان بوده است. اما اکنون کشاورزان آمریکایی و موسسات بیمه کننده معتقدند که با توجه به افزایش ریسک‌های مالی صنعت کشاورزی (خصوصا در زمین‌های روستایی)، باید صنعت بیمه به صورتی قوی‌تر و گسترده‌تر از کشاورزان حمایت کند تا بتواند یک شبکه ایمن را برای محصولات زراعی و کشاورزی روستایی به وجود بیاورد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید