Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از رویترز:

افزایش بودجه طرح مشترک آمریکا و امارات برای کشاورزی سازگار با محیط زیست

یک مقام آمریکایی روز دوشنبه گفت که بودجه طرح آمریکا و امارات برای سازگاری بیشتر کشاورزی با محیط زیست و انعطاف‌پذیری در برابر تغییرات آب و هوایی، به بیش از 13 میلیارد دلار افزایش یافته است.

افزایش بودجه طرح مشترک آمریکا و امارات برای کشاورزی سازگار با محیط زیست

به گزارش ایانا به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه نوآوری کشاورزی برای آب و هوا (AIM for Climate) در سال 2021 راه‌اندازی شد و در نوامبر گذشته به توافق‌های هشت میلیارد دلاری دست یافت.

«تام ویلساک» وزیر کشاورزی ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: تغییرات آب و هوا همچنان بر شیوه‌های کشاورزی دیرینه در هر کشور تأثیر می‌گذارد و تعهد جهانی جدی برای رویارویی با چالش‌های تغییرات آب و هوایی ضروری است.

وی آخرین ارقام بودجه این طرح را روز دوشنبه در نشست AIM for Climate در واشنگتن دی سی مطرح کرد. در این نشست همچنین «مریم المحیری» وزیر آب و هوا و محیط زیست امارات و «ال گور» معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده حضور داشتند.

مریم المحیری در نشست واشنگتن که تا روز چهارشنبه ادامه دارد و مقامات کانادا، هلند و بریتانیا و همچنین دانشگاهیان و مدیران شرکت‌ها نیز در آن مشارکت دارند، گفت: ما مطمئن خواهیم شد که کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل یک عامل تغییر دهنده برای سیستم‌های غذایی خواهد بود.

امارات میزبان بیست و هشتمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل COP28 در نوامبر و دسامبر سال جاری خواهد بود.

ال گور هم در این نشست بر این مهم تاکید کرد که بودجه برای نوآوری تغییرات آب و هوا به طور عادلانه پرداخت شود. او گفت: کشاورزان سیاه پوست، کشاورزان بومی و کشاورزان کم درآمد نیز به این نوآوری نیاز دارند. ما باید آنها را وارد این چرخه کنیم.

حدود 10 میلیارد دلار از 13 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صندوق کشاورزی از طرف دولت‌ها است. سخنگوی وزارت کشاورزی ایالات متحده گفت که بقیه مبلغ از طرف سازمان‌های غیردولتی پرداخت می‌شود که برای حمایت از کشاورزان خرده مالک، فن‌آوری‌های نوظهور و کاهش متان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این صندوق به دنبال متحد کردن کشورها به‌منظور کاهش نشر گازهای گلخانه‌ای در کشاورزی است که حدود 10 تا 12 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را تشکیل می‌دهد. انتشار این گازها از منابعی از جمله کود دامی، ماشین آلات و کاربرد کود است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید