Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از بی بی سی:

تغییر اجباری سبک غذایی در مصرف کنندگان انگلیسی

افزایش قیمت مواد غذایی در انگلیس سبب ایجاد برخی تغییرات ناخواسته در سبک غذایی مصرف کنندگان شده است. خرده فروشان می‌گویند که مصرف کنندگان در تلاش برای مبارزه با افزایش قیمت مواد غذایی، از غذای تازه به منجمد روی آورده‌اند.

تغییر اجباری سبک غذایی در مصرف کنندگان انگلیسی

به گزارش ایانا از بی‌بی‌سی، به عبارت بهتر، غذاهای گرم و آماده طی ماه‌های اخیر مشتریان کمتری در انگلیس پیدا کرده و آنها ترجیح می‌دهند با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها، غذاهای سرد و منجمد را از سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید تهیه کنند. داده‌های شرکت تحقیقاتی "کانتر"نشان می‌دهد که مواد غذایی منجمد در حال حاضر در سوپرمارکت‌ها به مراتب فروش بهتری نسبت به مواد غذایی گرم دارند. مرغ منجمد و چیپس، تبدیل به محبوب‌ترین اقلام در سبد غذایی عمومی شده‌اند.

لورا تدر، یک شهروند انگلیسی که سه فرزند دارد، در این خصوص به بی بی سی می‌گوید: "ما مواد غذایی منجمد بیشتری می‌خریم. ما نمی‌توانیم مواد غذایی تازه و گرم را از سوپرمارکت‌ها با قیمتی مناسب تهیه کنیم. ما باید به فکر کاهش هزینه‌های ماهیانه سبد غذایی خود باشیم و در این شرایط، قطعا خرید مواد غذایی سرد و منجمد، بیشتر مقرون به صرفه است."

خانم تدر تنها نیست. کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا گفت که مصرف‌کنندگان با افزایش هزینه‌های زندگی، ترجیح داده‌اند برخی غذاهای گرم و تازه را از سبد غذایی خود حذف کرده یا آنها را تا حد زیادی کاهش دهند. در مقابل، خرید غذاهای منجمد رونق زیادی پیدا کرده است. گد فوتر، تحلیلگر حوزه محصولات غذایی در انگلیس به بی بی سی می‌گوید: "غذاهای منجمد بسیار ارزان‌تر هستند و ضایعات کمتری در آنها وجود دارد، بنابراین می‌توانید ببینید که چرا در زمان بحران اقتصادی ( افزایش تورم) اقبال خوبی نسبت به آنها وجود دارد. ما الان نیز این وضعیت را در انگلیس تجربه می‌کنیم."

بسیاری از مصرف کنندگان انگلیسی تاکید دارند که سبزیجات منجمد بیشتری را از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها تهیه کنند و حتی برای تهیه اسموتی برای فرزندان، از میوه‌های یخ زده استفاده کنند. در مقابل، متخصصین مواد غذایی در انگلیس می‌گویند که تغییر الگوی مصرف شهروندان و خرید مواد غذایی منجمد به صورت گسترده، منجر به بروز آسیب‌هایی در سلامتی افراد می‌شود. ضمن آنکه مصرف مواد غذایی تازه، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های این متخصصین است. موضوعی که تقریبا طی ماه‌های اخیر تا حد زیادی کاهش یافته است.

نکته پایانی اینکه فروشندگان مواد غذایی و خرده فروشان انگلیسی توجه چندانی به نظر متخصصین ندارند! آنها صرفا بر اساس عرضه و تقاضا در بازار مواد غذایی، فروش محصولات را تضمین می‌کنند. اکنون،خرید مواد غذایی منجمد تبدیل به یک الگوی مصرف در انگلیس شده وهمین مسئله، فروشندگان را بر آن ساخته تا عرضه این مواد را ( جهت کسب درآمد بیشتر) در سوپرمارکت‌ها افزایش دهند. داده‌های شرکت کانتر نشان می‌دهد خرید غذاهای آماده منجمد شده ( از جمله پیتزاهای منجمد شده) نیز طی ماه‌های اخیر افزایش یافته است. همچنین در ماه مارس میلادی، حجم مصرف کل مواد غذایی در انگلیس 4 درصد کاهش یافته اما این روند شامل محصولات منجمد نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید