Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

پیش خرید واکسن‌های تولید داخل را تضمین می‌کنیم

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ضمن دعوت از تولیدکنندگان حوزه واکسن و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این حوزه، مصرف واکسن‌های تولیدی در داخل کشور و پیش‌خرید آن را تضمین کرد و گفت: قابلیت صادرات واکسن‌های تولیدی به بازارهای جهانی وجود دارد و در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

پیش خرید واکسن‌های تولید داخل را تضمین می‌کنیم

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید محمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم رونمایی از محصولات شرکت دانش‌بنیان «ویرا واکسن شایا» در جمع خبرنگاران با اشاره به فاصله اندک با خودکفایی تولید واکسن‌های دامی در کشور، گفت: ۹۱ درصد واکسن‌های دامی در داخل کشور تولید می‌شود.

وی افزود: ۲۵ درصد واکسن مورد نیاز طیور در داخل کشور تولید می‌شود و ۷۵ درصد واکسن مورد نیاز وارداتی است.

آقامیری اظهار امیدواری کرد؛ با حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی از تولید کنندگان واکسن، تا پایان سال بخش دیگری از واکسن‌های مورد نیاز طیور را در داخل کشور تولید کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از تولید صد درصد واکسن تب برفکی در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه در تب برفکی نیز خودکفا شده‌ایم و در واکسن لمپی‌اسکین نیز در حال نزدیک شدن به خودکفایی قرار داریم.

به گفته وی، برنامه وزارت جهاد کشاورزی در مدیرت بیماری و کاهش کانون‌های بیماری است تا مصرف واکسن را کاهش دهیم و تولید واکسن‌های وارداتی مورد نیاز در کشور انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید