Iranian Agriculture News Agency

سرپرست دفتر توسعه صادرات معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به ایانا اعلام کرد؛

تعیین عوارض صادرات محصولات آب‌بر در انتظار مصوبه دولت

یک مقام مسئول وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی مکاتبات زیادی با معاون اول رئیس جمهور در خصوص صادرات محصولات آب‌بر داشته و سرانجام هیئت وزیران در سال جاری میزان عوارض اتخاذ شده بر صادرات محصولات آب‌بر را ابلاغ خواهد کرد.

تعیین عوارض صادرات محصولات آب‌بر در انتظار مصوبه دولت

سید جمال مدرسی دره، سرپرست دفتر توسعه صادرات معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا اظهار کرد: با توجه به واردات مواد اولیه تولید خوراک دام و طیور با ارز نیمایی با نرخ رسمی و ضرورت بازنگری در سیاست‌ها و برنامه‌های صادراتی، صدور خوراک دام به خارج از کشور، ممنوع شد.

وی افزود: در سال گذشته بخشی از صادرات محصولات کشاورزی به جالیزی‌ها اختصاص یافت که عمده این محصولات آب‌بر هستند، از این رو به دنبال آن هستیم که برای این محصولات عوارض زیادی در نظر بگیریم.

سرپرست دفتر توسعه صادرات معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در حال بررسی پیشنهادات برای تعیین عوارض صادراتی این محصولات هستیم، هر چند که عوارض 100 درصدی که در سال گذشته وضع شده، همچنان ادامه دارد.

مدرسی

مدرسی دره افزود: وزارت جهاد کشاورزی مکاتبات زیادی با معاون اول رئیس جمهور در این خصوص داشته و سرانجام هیئت وزیران در سال جاری میزان عوارض اتخاذ شده بر صادرات محصولات آب بر را ابلاغ خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص واردات کالاهای اساسی به کشور نیز گفت: با مشکل کمبود تخصیص ارز به تجار و واردکنندگان کالاهای اساسی روبرو هستیم. این امر نشات گرفته از مشکلات نقل و انتقالات پولی و بانکی و وضع تحریم‌ها علیه ایران است.

سرپرست دفتر توسعه صادرات معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: واردات برخی کالاهای اساسی از جمله برنج، جو، گندم، سویا و کنجاله سویا بدون هیچ محدودیتی صورت می‌گیرد و هیچ مشکلی در واردات آنها وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید