Iranian Agriculture News Agency

بیش از 65 هزار تن توت فرنگی در کردستان تولید می‌شود

توت فرنگی، شاه‌ میوه کردستان

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با توجه به اینکه کردستان قطب تولید توت فرنگی در کشور است، امسال بالا 65 هزار تن تولید توت فرنگی را خواهیم داشت.

توت فرنگی، شاه‌ میوه کردستان

زاهد حاجی میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در خصوص وضعیت تولید توت فرنگی در این استان توضیح داد: در حوزه توت‌فرنگی 3600 هکتار مزرعه توت فرنگی بارور داریم و این سطح را 200 هکتار توسعه دادیم. در مجموع نزدیک به 3800 هکتار سطح زیر کشت ما در استان کردستان است.

حاجی میرزایی افزود: شهرستان سنندج بیشترین سطح زیر کشت توت فرنگی را در استان کردستان با 2300 هکتار دارد. شهرستان سروآباد و کامیاران نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را در تولید توت‌فرنگی دارند.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در رابطه با قیمت فروش این محصول در مزرعه، توضیح داد: توت فرنگی یک محصول نوبرانه است. این محصول بین محصولات فصل سرد و گرم قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل با توجه به زمان چیدن و پیک تولید این محصول، قیمت آن یک سیر نزولی را طی می‌کند.

وی اضافه کرد: در وهله اول که وارد بازار می‌شود، قیمت نزدیک به 100 هزار تومان در هر کیلوگرم است و هر چقدر که به پیک تولید نزدیک می‌شود به مقادیر 40 و 45 هزار تومان نیز می‌رسد.

حاجی میرزایی عنوان کرد: 62 درصد تولید توت فرنگی در فضای باز، مخصوص استان کردستان است.

وی افزود: امسال بالای 65 هزار تن تولید و برداشت توت فرنگی را خواهیم داشت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید