Iranian Agriculture News Agency

طرح هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام همچنان در استان سمنان ادامه دارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: طرح هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام همچنان در استان سمنان ادامه دارد.

طرح هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی دام همچنان در استان سمنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مصطفی شاه‌حسینی با اشاره به ضرورت اجرای کامل طرح هویت‌گذاری دام عنوان کرد: با توجه به اینکه دام‌های سبک در حال زاد و ولد هستند اجرای طرح هویت‌گذاری و پلاک‌کوبی یک طرح پویا بوده و با جدیت در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پلاک‌گذاری دامداران استان به ویژه عشایر نیز به جدیت انجام می‌شود افزود: دامداران استان باید هویت‌گذاری و نصب پلاک در استان را توسط عوامل استانی انجام دهند تا ضمن دسترسی به آمار استان از بروز هرگونه مشکل برای آن‌ها در کوچ و خدمات دهی جلوگیری شود.

شاه‌حسینی گفت: ارائه خدمات به دامداران مانند ارائه تسهیلات تمدید پروانه‌ها و نهاده‌ها منوط به اجرای طرح پلاک‌گذاری دام بوده و انتظار می‌رود دامداران در اجرای این طرح با جهاد کشاورزی استان سمنان همکاری لازم را داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به آماری از اجرای پلاک کوبی دام‌های این استان گفت: از ابتدای طرح تا کنون ۶ هزار و ۴۶۰ رأس دام سنگین در استان سمنان پلاک کوبی شده است.

شاه‌حسینی درباره میزان پلاک کوبی دام‌های سبک استان سمنان نیز گفت: برای ۳۰۵ هزار و ۷۱۳ رأس از دام‌های سبک این استان نیز طرح هویت‌گذاری دام انجام شده است.

لازم به یادآوری است: در پی قاچاق دام زنده از کشور ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شیوه‌نامه‌ای را با کمک کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور تنظیم کرد که در دی‌ماه سال ۹۷ توسط دولت تصویب و اواخر همان سال ابلاغ شد.

بر اساس این شیوه‌نامه چهار ماده‌ای اگر دام‌ها بعد از یک مدت زمان مشخص هویت دار نشوند مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید