Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

وظیفه منابع طبیعی تنها کاشت یک میلیارد درخت نیست!

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: منابع طبیعی وظایف متعددی از جمله حفاظت از انفال و منابع ملی را برعهده دارد و کاشت یک میلیارد درخت وظیفه‌ای است که در کنار سایر وظایف سازمانی به آن می‌پردازد.

وظیفه منابع طبیعی تنها کاشت یک میلیارد درخت نیست!

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت صبح امروز در دیدار کارکنان سازمان منابع‌طبیعی به مناسبت عید سعید فطر ابراز امیدواری کرد: در سال جدید با تغییر رویکرد و تلاش و پشتکار فراوان بتوانیم اثرات  بیشتر و مفیدتری را در خانواده بزرگ منابع طبیعی ایجاد کنیم.

وی همچنین یادآوری کرد: در سال گذشته به کمک هم جریان‌سازی خوبی نسبت به منابع طبیعی صورت گرفت و سازمان بیشتر در نزد افکار عمومی مطرح شد. البته از تلاش گذشتگان در تمامی رده‌های مختلف باید یاد کرد.

نوبخت افزود: این جریان‌سازی فکری نسبت به منابع‌طبیعی سبب بیشتر شناخته شدن وظایف سازمانی در سطح قوای سه گانه و در راس آن مقام معظم رهبری شده است و سخنانی که رهبر معظم انقلاب در 15 اسفند ماه سال گذشته داشته‌اند، حکایت از این بود که ایشان به خوبی نسبت به سازمان منابع‌طبیعی شناخت دارند.

وی گفت: وظایف منابع طبیعی در کشور تنها کاشت یک میلیارد درخت نیست و معاونین سازمان باید در هر ماه پیرامون مسئله آبخیزداری، موضوع جنگل‌کاری و همچنین وضعیت مراتع با استان‌ها جلسه وبیناری برگزار کنند و از معاونت حفاظت علاوه بر نقشی که در زمینه حفظ انفال دارد، درباره مسئولیت سامانه پنجره واحد زمین نیز پیگیری کنند.

نوبخت همچنین گفت: ما وظیفه داریم مسئولیتی که به ما سپرده شده است به بهترین شکل برای اهداف سازمانی و کشور انجام دهیم. برای رفع مشکلات باید از خودمان شروع کنیم و از خود شروع کردن نیازمند اراده و خودباوری است که خوشبختانه این اراده و خودباوری در سازمان منابع طبیعی وجود دارد.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در سپردن مسئولیت به مدیران، روی پنج اصل همواره تاکید دارم که رعایت این اصول هم می‌تواند در زندگی اداری و هم در زندگی شخصی و اجتماعی کارکرد مثبت داشته باشد.

دکتر نوبخت، خدامحوری، وفاداری، صداقت، شناخت از کار و خودباوری را از جمله این اصول نامبرد و تصریح کرد: اگر این اصول را رعایت کنیم می‌توانیم به بهترین شکل در جامعه زندگی کنیم.

وی خطاب به کارکنان تاکید کرد: در کنار انجام کارها و وظایف سازمانی برای خانواده و همسر و فرزندان نیز وقت بگذاریم و احترام به پدر ومادر را فراموش نکنیم زیرا دعای خیر مادر به ما کمک می‌کند تا مسیری را که در انجام وظایف کاری و زندگی در پیش گرفته‌ایم به بهترین شکل محقق شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید