Iranian Agriculture News Agency

عسکری مطرح کرد:

فارس می تواند به هاب منطقه تبدیل شود

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به فضای دیپلماسی که باز شده و دولت محترم حرکت های خوب و اثر گذاری که انجام داده است، استان فارس می تواند به هاب منطقه در تامین محصولات مورد نیاز تبدیل شود.

فارس می تواند به هاب منطقه تبدیل شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد جواد عسکری در نشست با مدیران ارشد شرکت شیر پاستوریزه پگاه این استان که با حضور مجتبی دهقان پور رئیس این سازمان برگزار شده بود، تصریح کرد: بحث بازاریابی محصولات تولیدی و تامین نیاز کشور های همسایه را به طور جدی دنبال می کنیم.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقریبا بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری سال‌های گذشته را در راستای مسائل مربوط به فضای اقتصادی نامگذاری می‌کنند، اظهار کرد: این موضوع بسیار ارزشمند است اما ما به این مسئله بی دقت و بی توجه بوده ایم، اگر که توجه می کردیم حتما فضای اقتصادی ما بهتر از فضای فعلی بود.

وی با بیان اینکه در بحث مسایل مربوطه به امنیت غذایی لبنیات یکی از مباحث جدی این حوزه است، ابراز کرد: در حوزه‌ی مربوط به نیاز لبنی کشور اعتقاد داریم که به طور ویژه باید کمک شود. با کمک دولت محترم حدود 330 کارخانه نیمه کاره یا متوقف تکمیل شده و به چرخه تولید بازگشته اند.

او با اشاره به اینکه به منظور توسعه کارخانه شیر پاستوریزه پگاه فارس حدود 700 میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است، بیان کرد: تلاش می کنیم علاوه بر نیاز 150 میلیارد تومانی این شرکت به تسهیلات سرمایه در گردش، اعتبار مورد نیاز برای توسعه نیز از محل صندوق توسعه ملی تامین کنیم.

عسکری با تاکید بر اینکه تولید محصولات جدید در صنعت محصولات لبنی باید مورد توجه ویژه تولید کنندگان باشد، اضافه کرد: با ابتکار، خلاقیت و نوآوری و بر اساس سلایق عموم مردم و بازار های هدف می توان محصولات متنوع و جدید تولید کرد و در فضای رقابت موفق بود.

به گفته وی؛ لبنیات یکی از محصولات غذایی است که کمترین قیمت را داراست و به راحتی در دسترس عموم مردم مخصوصا قشر آسیب‌پذیر و محروم قرار می گیرد از این رو باید تولید آن مورد توجه باشد تا در سفره‌ی مردم بماند.

او با اشاره به شعار سال " مهار تورم و رشد تولید" و بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: در بحث امنیت غذایی هر کشور، ملت و هر دولتی نگاه به آینده نداشته باشه حتما آسیب خواهد دید. رویکرد مجلس و دولت این است که مسیر توسعه کشور سهل الوصول تر از گذشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید