Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام:

5 هزار تن گوشت مرغ وارداتی در بازار توزیع شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اعلام اینکه پنج هزار تن گوشت مرغ وارداتی در بازار توزیع شده، گفت: مقادیر زیادی گوشت مرغ از ترکیه وارد کشور شده و قراردادهای جدیدی برای واردات این محصول بسته شده است.

5 هزار تن گوشت مرغ وارداتی در بازار توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا؛ بازار مرغ در سال جدید با نوسانات زیادی همراه بوده است به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات 50 هزار تن گوشت گرم مرغ را صادر کرد که مقادیری از آن وارد کشور شده است.

از طرف دیگر با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز محموله‌های زیادی گوشت منجمد گوسفندی و گوساله نیز وارد کشور شده است، به همین دلیل در کنار عرضه دام‌های داخلی، این سیاست توانسته به کاهش محسوس قیمت گوشت قرمز کمک شایانی کند.

محسن سلامی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفت‌وگو با ایانا در خصوص وضعیت واردات گوشت سفید و قرمز به کشور گفت: با توجه به مجوز اخذ شده برای واردات گوشت مرغ گرم، شرکت پشتیبانی امور دام تاکنون 5 هزار تن گوشت مرغ گرم وارد کرده است.

وی با بیان این که مبدا وارداتی این کالای اساسی ترکیه بوده است، بیان کرد: قراردادهای جدیدی برای واردات گوشت گرم مرغ با برخی کشورها امضا شده و تا زمانی که نوسانات بازار کنترل شود، این فرایند ادامه‌دار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به واردات گوشت قرمز نیز زد و گفت: خوشبختانه در دو ماه گذشته 10 هزار تن گوشت قرمز وارد کشور و در سطح بازار توزیع شد. این امر سبب کاهش قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در بازار شده است.

سلامی خاطر نشان کرد: میانگین قیمت گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری عرضه شده در بازار 150 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم و میانگین قیمت گوشت منجمد گوساله تنظیم بازاری نیز 140 هزار تومان است، البته با توجه به نوع گوشت قرمز قیمت‌ها متفاوت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید