Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح واکسیناسیون و ایمن سازی دام های خوزستان علیه بیماری آبله

طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی سبک علیه بیماری آبله در استان آغاز شد.

اجرای طرح واکسیناسیون و ایمن سازی دام های خوزستان علیه بیماری آبله

 

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی استان خوزستان، مدیر کل دامپزشکی استان  گفت: طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی سبک در استان علیه بیماری آبله آغاز شده است.

ناصر عسکری فرد، مدیر کل دامپزشکی استان توضیح داد:  پیش‌بینی می‌شود طی این طرح  بیش از 2 میلیون و 700 هزار  راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله در سطح استان خوزستان به صورت رایگان علیه بیماری آبله ایمن سازی گردد.

وی اظهار داشت: بیماری آبله یک بیماری عفونی ویروسی و بسیار واگیر دار دام ها به ویژه گوسفند و بز بوده که از مهمترین  نشانه های آن ایجاد برجستگی های ریز ، تاول ها و ضایعاتی بر روی پوست قسمتهای فاقد پشم بدن دام می باشد  که سبب ایجاد مشکلاتی نظیر آسیب پوست ، عفونتهای ثانویه و تلفات دام شده و لذا منجر به بروز خسارات اقتصادی  به صنعت دامپروری می‌شود.

عسکری فرد  واکسیناسیون را از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها دانست و بیان کرد: به وسیله واکسیناسیون می‌توان از ابتلاء دام‌ها به بیماری‌های مختلف جلوگیری نمود که این امر نقش بسیار مهمی در حفظ بهداشت و سلامت دام دارد و در نتیجه نقش موثری در حفظ سلامت عمومی ایفا می‌کند علاوه بر این از نظر اقتصادی در صنعت دامپروری نیز اهمیت فراوانی دارد.

شایان ذکر است عملیات پایش و مراقبت بیماری‌های دامی از خدمات و اقدامات دامپزشکی است که در تشخیص سریع بیماری‌ها و لذا برنامه‌ریزی جهت کنترل آن‌ها بسیار موثر است.

طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی سبک تا نیمه دوم تیرماه در استان ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید