Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان

۴۱۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در کردستان توزیع شد

۴۱۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در کردستان توزیع شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: ۴۱۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار از ابتدای سال جاری تاکنون در استان توزیع شده است.

 

به گزارش خبرنگار ایانا از  کردستان  پیمان اسکندری  اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان اقدام به توزیع کالاهای اساسی به منظور تامین نیاز مصرف کنندگان در استان کردیم و در این رابطه هیچ گونه کمبود و مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۴ تن انواع برنج، ۵۰ تن شکر، ۱۷۹ تن مرغ منجمد و هفت تن گوشت قرمز در بازار استان توزیع شده و به فروش رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: اتحادیه تعاونی های روستایی استان هم اقدام به تامین خرما و عرضه آن با قیمت کمتر از بازار کرده است.

اسکندری یادآور شد: در سال گذشته هم افزون بر ۲۳ هزار تن کالای اساسی تنظیم بازار در سطح استان توزیع و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۹۷۹ تن مرغ منجمد، ۶۴۴ تن گوشت منجمد، سه هزار و ۵۴۹ تن شکر، هفت هزار و ۳۶۱ تن برنج و ۹ هزار و ۵۰۰ تن روغن در بازار استان توزیع شد.

یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است.

۹۶ درصد سطح اراضی کشاورزی استان به کشت سالانه محصولات زراعی و سطح آیش (بدون کشت) و چهار درصد به عبارتی ۵۲ هزار و ۶۷۰ هکتار آن هم به اراضی باغی اختصاص پیدا کرده است.

 

بر اساس آخرین گزارش عملکرد سالانه تولید محصولات زراعی و باغی استان که مربوط به سال ۱۴۰۰ است در ۷۹۱ هزار و ۹۷۰ هکتار زیر کشت، یک میلیون و ۷۵۴ هزار تن محصول تولید شده و میزان برداشت محصولات باغی هم ۴۴۳ هزار تن بوده است.

از ۷۹۱ هزار و ۹۷۰ هکتار اراضی زیر کشت محصولات زراعی استان ۸۷ درصد دیم و فقط ۱۳ درصد آن آبی است. سالانه حدود ۲۱۱ هزار و ۲۶۸ هکتار از اراضی دیم به ویژه در شرق، شمال شرق و شمال استان به طور آیش در تناوب زراعی قرار می‌گیرد.

۷۹ درصد از سطح زیرکشت محصولات زراعی استان سالانه به غلات، ۱۳ درصد حبوبات، پنج درصد به علوفه و سه درصد دیگر به سایر محصولات زراعی اختصاص پیدا می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید