Iranian Agriculture News Agency

رشد 43 درصدی توزیع کود اوره در اقلید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از رشد 43 درصدی توزیع کود اوره در سال زراعی جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: افزون بر 8 هزار و 260 تن کود اوره بین کشاورزان توزیع شد.

رشد 43 درصدی توزیع کود اوره در اقلید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، خدامراد طرفدار اظهار کرد: میزان کود مذکور در سطح باغ ها و مزارع شتوی و بین بالغ بر 10 هزار بهره بردار بخش کشاورزی این شهرستان تامین و در حال توزیع است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری حواله کود به صورت الکترونیکی برای هر کشاورز صادر می شود، تصریح کرد: این امر بر اساس اطلاعات کشت بهره برداران در سامانه پهنه بندی بوده که طبق نیاز کشاورز به کود شیمیایی، حواله الکترونیکی صادر و کشاورزان کود خود را از کارگزاری های توزیع نهاده دریافت می کنند.

طرفدار ابراز کرد: انواع کود شیمیایی از طریق 24 کارگزاری اتحادیه تعاون روستایی، تولید و بخش خصوصی خریداری و بین کشاورزان شهرستان توزیع می شود.

به گفته وی؛ در این شهرستان بیش از 30 هزار هکتار گندم و 8700 هکتار جو آبی و دیم کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با اشاره به تامین 11هزار و 260 تن کود اوره در این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل داشت این محصولات، پیگیری های لازم توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به منظور تامین باقی مانده کود تخصیصی برای ارائه به کشاورزان صورت گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید