Iranian Agriculture News Agency

افزایش ارزآوری با تقویت فرآوری و عمل‌آوری محصولات شیلاتی/ تولیدات شیلاتی داخلی حمایت می‌شود

رییس سازمان شیلات ایران بر حمایت از محصولات شیلاتی تولید داخلی تاکید کرد و گفت: با تقویت حوزه فرآوری و عمل‌آوری محصولات شیلاتی می‌توان در جهت افزایش ارزآوری اقدام کرد.

افزایش ارزآوری با تقویت فرآوری و عمل‌آوری محصولات شیلاتی/ تولیدات شیلاتی داخلی حمایت می‌شود
به گزارش  ایانا به نقل از  شیلات ایران، سیدحسین حسینی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران صبح امروز در جلسه شورای مدیران، جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش شیلات را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: با افزایش ۷۴ درصدی بودجه تملکی و ۳۰ درصدی هزینه‌های جاری باید صنعت شیلات را به سمت افزایش تولید بیشتر پیش ببریم.

وی با بیان این که عملیاتی کردن برنامه تحولی الزام است و با همدلی و تفکر انقلابی باید به این سمت حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: باید برای عملیاتی کردن سه محور تیلاپیا در سطح ۲/۷ هزار تن، فانوس ماهیان در سطح ۵۵ هزار تن و پروش ماهی در قفس  در سطحی معادل ۳۹ هزار تن در افق ۱۴۰۱ فکرهای اساسی شود.

وی با اعلام این که استان هرمزگان نباید تنها متکی به تولید میگو باشد، تاکید کرد: جلسات باید به سمت هفته‌ای یکبار و سپس دوهفته یکبار با جدیت دنبال شود.

از سرمایه‌گذاران گردشگری به حوزه آبزی‌پروری حمایت شود

رییس سازمان شیلات ایران ادامه داد: سرمایه‌گذاران گردشگری حاضر هستند به حوزه آبزی‌پروری وارد شوند که در این زمینه باید حمایت‌های لازم انجام شود.

وی افزود: لازم است با تغییر نگرش در جذب نیرو، از نیروهای کارآمد در بخش‌های مختلف آبزی‌پروری استفاده کرد.

حسینی تصریح کرد: با تقویت حوزه فرآوری و عمل‌آوری می‌توان در جهت افزایش ارزآوری اقدام کرد.

وی واردات محصولات شیلاتی را خط قرمز سازمان برشمرد و افزود: با بالا بردن تعرفه‌ها باید در جهت قطع واردات و استفاده از محصولات شیلاتی تولید داخل بهره برد.

تاکید بر تقویت اطلاع‌رسانی در حوزه شیلات

رییس سازمان شیلات ایران به ضعیف بودن امکانات در بخش اطلاع‌رسانی و تولید محتوا در استان‌ها اشاره کرد و گفت: باید حمایت‌های لازم برای تهیه وسایل نقلیه و سایر موارد انجام شود.

حسینی در پایان به تغییر قراردادها به خودگردان، عملیاتی کردن برنامه‌های تحقیقات، آموزش و ترویج، برگزاری جشنواره‌های آبزیان و دسترسی به بازارهای صادراتی تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید