Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر خبر داد

توزیع 4600 تن کود به کشاورزان قائم شهری

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از توزیع 4 هزار و 677 تن کود شیمیایی به کشاورزان قائم شهری از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

توزیع 4600 تن کود به کشاورزان قائم شهری
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، علی درویش نیا اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 4 هزار و 677 تن انواع کود شیمیایی کشاورزی یارانه ای از سوی 28 کارگزاری شرکت توزیع کود شیمیایی شهرستان قائم شهر به کشاورزان و بهره برداران قائم شهری توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر افزود: سه هزار و 687 تن اوره، 550 تن فسفات و 440 تن پتاس توسط کارگزاران خریداری و با نظارت این مدیریت توزیع شد. 

وی بر اهمیت استفاده از کودهای شیمیایی با توجه به توصیه کارشناسان تاکید و تصریح کرد: با رعایت اصول بهینه مصرف کودى همزمان با مدیریت مطلوب سایر عوامل موثر در تولید، مى توان بـه سهولت عملکرد محصولات کشاورزى را به مقدار قابل توجهى افزایش داد.

این مسوول با بیان اینکه نقش مصرف بهینه کود در افزایش عملکرد و تولید محصولات کشاورزی سالم ضروری است، گفت: نقش بهبود حاصلخیزى خاک و تغذیه گیاهى در افزایش عملکرد محصولات کشاورزى و تولید فرآورده هاى کشاورزى سالم و مصرف کودى بهینه حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای مهم برای حاصلخیزی خاک، استفاده از کودها بوده که یکی از دلیل مهم سوء تغذیه، عدم رعایت اصول مصرف بهینه کود در مزارع و باغ هاست.

درویش نیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر پس از تامین آب مورد نیاز گیاهان، مصرف بهینۀ کود مؤثرترین، سریع ترین، سهل الوصول ترین و از نظر اقتصادی قابل توجیه ترین راه تحقق افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی است.

وی در خاتمه با بیان اینکه باید توزیع کود متناسب با شرایط اقلیمی، نوع کشت و وضعیت عناصر غذایی خاک مناطق مختلف انجام شود، گفت: کم توجهی به عناصر غذایی کم نیاز در توصیه کودی، موجب کاهش تولیدات کشاورزی از لحاظ کمی و کیفی شده و ضروری است از تولید کودهای ریزمغذی حمایت شده و مصرف آنها در سطح وسیع در مزارع توصیه و ترویج شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید