Iranian Agriculture News Agency

برنامه ریزی توسعه بیمه آبزیان در استان آذربایجان شرقی

به منظور ترویج و توسعه ببمه گذاری مزارع تکثیر و پرورش آبزیان و با هدف ارتقاء رتبه کشوری، جلسه ای با حضور مسئولین صندوق بیمه کشاورزی استان و مدیریت شیلات و امورآبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

برنامه ریزی توسعه بیمه آبزیان  در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ، فیروز طلوع حیات معاون مدیریت شیلات استان با اعلام توسعه  فعالیتهای آبزی پروری در استان و ضرورت بیمه گذاری مزارع جهت حفظ سرمایه و پایداری تولید و کاهش استرس تولید کنندگان گفت: این مدیریت با مساعدتهای صندوق بیمه کشاورزی استان در صدد است نسبت به توسعه بیمه در زیر بخش آبزیان با توجه به آغاز سال زراعی 1402 و تغییر شرایط بیمه و ایجاد زیر ساختهای لازم اقدام نماید .

وی با اشاره به راهگشا بودن این گونه جلسات اعلام کرد: توسعه بیمه آبزیان در استان عزمی جدی و تلاشی مضاعف را طلب می نماید.

طلوع حیات اظهار امیدواری کرد که با برگزاری وبینارهای تخصصی بیمه و همراهی فرمانداران و مسئولین دامپزشکی و مدیران جهاد کشاورزی و کارشناسان آبزی پروری استان ، رتبه بیمه گذاری مزارع بهبود یابد.

معاون مدیریت شیلات و امورآبزیان سازمان جهادکشاورزی استان در پایان ضمن ضروری دانستن بیمه مزارع از کلیه آبزی پروران استان به خصوص صاحبان مزارع تکثیر خواست جهت ایجاد امنیت تولید و حمایتهای مناسب در زمان بروز حوادث نسبت به بیمه نمودن مزرعه خود  اقدام نمایند.

در این جلسه مدعوین صندوق بیمه ضمن توضیح در خصوص شرایط و انواع بیمه آبزیان و دریافت کمک های دولتی با توجه به  تغییرات در نحوه بیمه گذاری بر اساس قطعه ماهی اشاره کردند. همچنین کارشناسان حاضر در جلسه به بررسی دلایل عدم رغبت بهره برداران  و مشکلات احتمالی در پرداخت غرامت بیمه شدگان پرداخته و اعلام کردند عدم شفاف سازی شرایط تعرفه بیمه و میزان دریافت غرامت باعث نارضایتی بیمه شدگان شده است .

کارشناسان حاضر اتفاق نظر داشتند که با توجه به شرایط اقتصای و مالی پرورش دهندگان منوط نمودن پروانه بهره برداری جهت توسعه بیمه تاثیری کمی خواهد داشت . لذا با بررسی انواع بیمه، عوامل خطر و نحوه ترویج و اطلاع رسانی از شرایط بیمه، الزامی نمودن بیمه از مبادی تولید و توزیع بچه ماهی در استان می تواند موثرتر واقع شود بر این اساس مراکز تکثیر و توزیع بچه ماهی در استان فقط با وجود بیمه نامه معتبر به ازای  هر قطعه بچه ماهی مجوز فروش خواهند داشت .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید