Iranian Agriculture News Agency

بهترین اتفاق در بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری توسعه گلخانه‌ها است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به خشکسالی کشور و سردسیر بودن استان چهارمحال و بختیاری بهترین اتفاق در بخش کشاورزی این استان توسعه گلخانه‌ها است.

بهترین اتفاق در بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری توسعه گلخانه‌ها است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، حیدری،گفت:حضور مسئولان در استان‌ها از رویکردهای دولت سیزدهم بوده که بسیار ارزشمند است، حضور میدانی مسئولان بسیار موثر و موجب امیدآفرینی است و احصاء مشکلات و تصمیم‌گیری درست در رابطه با آنها می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد دیگر دولت در خصوص توزیع منابع به صورت عادلانه، گفت: توزیع عادلانه منابع موجب محرومیت‌زدایی می‌شود، استان چهارمحال و بختیاری دچار محرومیت تاریخی است که انتظار می‌رود در این دولت جبران شود و توزیع عادلانه منابع صورت گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نرخ بالای بیکاری استان، ادامه داد: به دنبال بیکاری قطعا مهاجرت خواهد آمد که خود تبعات امنیتی، سیاسی، اجتماعی و غیره به همراه دارد. اشتغال‌زایی در استان چهارمحال و بختیاری تنها کمک به این استان نیست، بلکه کمک به کشور است.

وی مطرح کرد: یکی از هدف‌های جهاد کشاورزی افزایش تولید است که کانون تولید، روستاها هستند، اگر بتوان با برنامه‌ریزی در روستاها اشتغال ایجاد کرد، کانون تولید تقویت و موجب خودکفایی و خوداتکایی کشور می‌شود. استان چهارمحال و بختیاری از نظر جغرافیایی بسیار بکر است که می‌تواند پایلوت قرار گیرد.

حیدری با تاکید بر اینکه اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری حیثیتی است، گفت: 10 ماه از سال گذشته است، اما اعتبار قابل توجهی به جهاد کشاورزی این استان تخصیص نیافته است، بخشی از اعتبارات تعهدات ملی وزارت خانه‌ها است که باید عمل شود و اگر به این مصوبات عمل شود گام مثبتی در جهت حل چالش‌های استان چهارمحال و بختیاری است.

وی مطرح کرد: فروش املاک مازاد جهاد کشاورزی می‌تواند کمک کننده باشد و کمبود منابع را تامین می‌کند. برخی از پروژه‌های استان دچار مشکل هستند که با تهاتر نفت می‌توان مشکلات آن‌ها را رفع کرد. با توجه به خشکسالی کشور و سردسیر بودن استان چهارمحال و بختیاری بهترین اتفاق در بخش کشاورزی این استان، توسعه گلخانه‌ها است.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: امید است با همت مسئولان کارها پیش رود و شیرینی آن را مردم بچشند، قطعا استان چهارمحال و بختیاری و مسئولان آمادگی تحول دارند و انتظار می‌رود با کمک و حمایت‌های ملی این تحول عظیم رخ دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید