Iranian Agriculture News Agency

حجت الاسلام والمسلمین نجفی خبر داد:

ضبط مستند غذای «حلال و سالم» در آذربایجان شرقی

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از تهیه مستند غذای «حلال و سالم» در آذربایجان شرقی خبر داد.

ضبط مستند غذای «حلال و سالم» در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان شرقی(شبکه سهند) در مورد غذای حلال از منظر شرع و قانون افزود: فرهنگ سازی غذای حلال در ذیل قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید حیوانات در سال ۱۳۸۷ و با ۱۲ ماده و یک تبصره و با ۱۳ ماده آئین نامه اجرایی در راستای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی تصویب شده است. از جمله اهداف مورد نظر در آن قانون؛ انطباق ذبح و صید حیوانات و پرندگان و آبزیان  با موازین شرعی و تبیین آثار فرهنگی و بهداشتی تولید و مصرف غذای حلال با هدف تقویت اعتماد امت اسلامی و کسب جایگاه تولید گوشت حلال در جهان توسط جمهوری اسلامی ایران، تقویت نظام پاسداشت حقوق حیوانات و همچنین ساماندهی امور مربوط به ناظرین و ذابحین در قالب تعیین و تایید صلاحیت و آموزش آنها و... است.

وی در ادامه با توجه به ماده ۱۲ قانون مذکور بر تشکیل کمیسیون‌های فرهنگ سازی غذای حلال در سطح استان به دستگاه‌های متولی در این زمینه اشاره کرده و گفت: همانطور که عقلا امنیت غذایی و استفاده از غذای سالم از اولین حقوق هر شهروندی است از نظر شرعی نیز اهتمام به غذای حلال و طاهر  بر هر مسلمان ضرورت دارد.

لازم به ذکر است به همت اداره کل دامپزشکی استان آذر بایجان شرقی و دفتر  حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان مستند غذای "حلال و سالم" توسط صداوسیمای مرکز استان آذربایجان شرقی در محل کشتارگاه‌های دام و طیور استان تهیه شده است و از شبکه استانی پخش خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید