Iranian Agriculture News Agency

کارخانه های تولید خوراک دام در فارس رتبه بندی می شوند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس از آغاز رتبه بندی کارخانه های تولید خوراک دام برای نخستین بار در این استان خبر داد و گفت: فرآیند تشکیل پرونده و اخذ رتبه برای دو کارخانه از طریق سامانه سانکا انجام و رو به پایان است.

کارخانه های تولید خوراک دام در فارس رتبه بندی می شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد جواد احمدی با اذعان به اینکه رتبه بندی کارخانه های تولید خوراک دام با هدف افزایش کیفیت محصولات براساس استانداردهای تعیین شده و با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی این استان انجام می شود، افزود: با این اقدام فضای رقابتی سالمی میان تولیدکنندگان فراهم می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در گام نخست ۵۳ کارخانه‌ فعال در زمینه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در استان فارس بر مبنای شاخص‌های مورد نظر رتبه‌بندی خواهند شد، تصریح کرد: این رتبه بندی ها بر اساس معیارهای ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و با اعمال استانداردهای فنی انجام خواهد شد.

به گفته وی؛ به‌کارگیری یک سیستم جامع ارزیابی و تعیین شاخص‌ها، بهبود بهره‌وری و ارتقای کمی و کیفی محصولات صنعت تولید خوراک دام را در دستور کار فرآیند رتبه بندی قرار داده است.

احمدی با اشاره به اینکه افزایش بهره‌وری،‌ ارتقای معنادار عملکرد تولید، کاهش هدر رفت خوراک و امکان صادرات پایدار محصولات عرضه شده در این بخش از دیگر اهداف طرح مذکور است، اضافه کرد: کارخانه های فعال در این بخش می بایست هرچه‌سریع تر نسبت به تشکیل پرونده و اخذ رتبه بندی از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید