Iranian Agriculture News Agency

سهمیه کود شیمیایی کشاورزان کردستانی ۱۳ درصد افزایش یافت

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سهمیه کودهای شیمیایی کشاورزان استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد افزایش یافت.

سهمیه کود شیمیایی کشاورزان کردستانی ۱۳ درصد افزایش یافت
به گزارش خبرنگار ایانا در  کردستان،  پیمان اسکندری  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، گفت: هر سال با توجه به سطح زیر کشت محصولات کشاورزی سهمیه انواع کودهای مورد نیاز از سوی وزارت جهاد به استان‌ها ابلاغ می شود.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی سامانه پایش مواد کودی، از ابتدای سال جاری توزیع کودهای شیمیایی بر اساس این سامانه و با صدور حواله الکترونیکی انجام می شود، افزود: از جمله مزایای وجود این سامانه، نظارت بیشتر بر روند تحویل کود به کشاورزان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: سهمیه کودی استان در سال جاری شامل ۸۶ هزار و ۵۲۵ تن ازته، ۱۸ هزار و ۷۸۰ تن فسفاته و ۳۶ هزار تن پتاسه است که از این میزان تاکنون ۸۳ درصد ازته، ۷۲درصد فسفاته و ۱۰۰ درصد کود پتاسه وارد استان شده است.

اسکندری با اشاره به اینکه بخش زیادی از این کودها به شهرستان های استان حمل شده است، گفت: تاکنون ۷۶ درصد کود ازته، ۵۳ درصد فسفاته و ۷۱ درصد پتاسه وارد شده به استان، به شهرستان ها حمل شد.

وی با بیان اینکه ۶۶ هزار و ۲۶۵ تن ازته، ۹ هزار و ۶۳۱ تن فسفاته و ۲ هزار و ۴۴۳ تن پتاسه تحویل کشاورزان استان داده شده است، ادامه داد: بیشترین مقدار جذب کود به ترتیب متعلق به شهرستان های سقز، کامیاران، دهگلان و قروه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: با پیگیری های جدی استاندار، تامین و جذب سهمیه کودی و میزان کودهای تامین شده استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۳ درصد افزایش پیدا کرد که با توجه به ترویج مصرف بهینه کود در بین کشاورزان و لزوم مصرف توام سه نوع کود پایه، تامین و جذب این کودها در استان امسال بی سابقه بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید