Iranian Agriculture News Agency

یک مقام مسئول هشدار داد:

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در فارس وجود دارد

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از احتمال کاهش دمای هوا تا منفی 10 درجه سانتیگراد تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: مشابه با سال زراعی گذشته موج سرمایی در حال عبور از روی استان فارس است و روند کاهش دما و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در فارس وجود دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، نادر محمودی با تاکید بر اینکه پیرو هشدار های روز های گذشته تا کنون روند کاهش درجه حرارت رصد و خسارت به بخش کشاورزی این استان محتمل است، تصریح کرد: می بایست در صورت ضرورت ستاد مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان های این استان تشکیل و از امکانات و تجهیزات موجود استفاده شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه حضور فیزیکی و بررسی و رفع نواقص احتمالی سیستم های تولید انرژی و تمهیدات ذخیره سوخت برای گلخانه داران، مرغداران و سایرفعالیت های محیط کنترل شده ضروری است، اظهار کرد: بررسی و مرمت پوشش گلخانه ها و مرغداری ها در مناطق شمالی استان فارس که امکان کاهش دما بیشتر است باید به سرعت انجام شود.

 محمودی بر محافظت و ذخیره نهاده ها و علوفه مورد نیاز دامداری ها و مرغداری ها در مناطق احتمال بروز خطر سرمازدگی تاکید کرد و افزود: پوشاندن وانتقال کندوها به مناطق مطمئن، جمع آوری  محصولات آماده برداشت و حمل به انبار در کل استان، بررسی و مرمت پوشش گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها جهت جلوگیری از اتلاف گرما و سرویس و راه اندازی تامین کننده های انرژی جایگزین ضروری است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه برای کاهش ریسک تولید و جبران خسارت احتمالی در برابر مخاطرات کشاورزان نسبت به تحت پوشش بیمه قراردادن زیربخش کشاورزی خود باید اقدام کنند، گفت: درصورت بروز خسارت موارد ارزیابی و حداکثر ظرف مدت 72 ساعت در سامانه مخاطرات ایران می بایست ثبت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید