Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید 5 هزارتن ماهی باس دریایی در خوزستان

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان، اجرای طرح پایلوت تولید تجاری ماهی باس دریایی آسیایی در آبادان را موفقیت آمیز خواند و بیان کرد: گسترش حدود یکهزار و 500 طرح در آبادان و تولید 5 هزار تن ماهی نیز در سطح استان خوزستان پیش بینی شده است.

پیش بینی تولید 5 هزارتن ماهی باس دریایی در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در  خوزستان، جلسه بررسی موضوعات مرتبط با حوزه سرمایه گذاری و اشتغال شهرستان آبادان با حضور  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ،نماینده مردم آبادان، چوئبده و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی، محمد امین مکوندی، فرماندار ویژه آبادان،مدیر کل شیلات استان و سایر مدیران کل دستگاه های اجرایی و مدیران بانک های عامل استان برگزار شد.

مدیر کل شیلات استان در این جلسه آمار اشتغال موجود شیلات در آبادان را 21 هزار و 190 نفر اعلام کرد و گفت: در 3 بخش صید و صیادی حدود 19 هزار و 880 نفر، 600 نفر در حوزه آبزی پروری و 710 نفر در بخش صنایع تبدیلی و بازار به صورت مستقیم فعالیت می کنند.

مهرداد محمدی دوست افزود: تعهد اشتغال شیلات در شهرستان آبادان امسال 110 نفر بوده است که با 112 درصد رشد 124 نفر به ثبت رسیده است.

وی دامه داد: تولید میگوی پرورشی استان یکهزار و 300 تن بوده است که 922 تن در مجتمع چوئبده آبادان و 378 تن در آبهای نامتعارف و مزارع منفرد برداشت شده  و پرورش ماهیان گرمابی نیز 3 هزار و 650 تن و استحصال آبزیان دریایی حدود 24 هزار تن بوده است.

محمدی دوست  اجرای طرح پایلوت تولید تجاری ماهی باس دریایی آسیایی در آبادان را موفقیت آمیز خواند و بیان کرد: این طرح با حداقل دو مخزن 150 مترمکعبی با تولید ۴ تن توجیه اقتصادی دارد که تا تناژ بالاتر در نخیلات و استخرهای 2 منظوره استان قابلیت پرورش دارد و گسترش حدود یکهزار و 500 طرح در آبادان و تولید 5 هزار تن ماهی نیز در سطح استان خوزستان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: باس دریایی آسیایی یک ماهی صادراتی و مقاوم به شوری است که به دلیل رشد سریع، تکثیر آسان و پذیرش غذای فرموله جزء بهترین ماهیان پرورشی اقتصادی دنیا محسوب می‌شود که در مدت ۵ ماه به بیش از 7۰۰ الی 8۰۰ گرم می‌رسد که مناسب بازار است.

محمدی دوست عنوان کرد: از پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور درخواست می کنیم برخی مطالعات زیست محیطی مورد نیاز را بررسی و تکمیل کنند و همچنین طی تفاهم نامه همکاری، سازمان منطقه آزاد اروند از حوزه آموزش و پژوهش طرح های شیلاتی منطقه حمایت کرده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه توسعه تولید تجاری ماهی باس دریایی آسیایی در خوزستان یکی از طرح های اولویت دار شیلات خوزستان است گفت: اعتبارات بند الف تبصره 18 تاکنون ابلاغ نشده است و باتوجه به اینکه اقتصادی کردن تولید و بهبود وضعیت معیشت کشاورزان و نخلداران در کنار مزارع بسیار مهم و ارزشمند است؛ به محض تامین اعتبار آمادگی جهت عملیاتی کردن این اقدامات وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید