Iranian Agriculture News Agency

نشست امنیت غذایی با حضور فرمانده سپاه فجر برگزار شد

نشست امنیت غذایی با حضور سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مدیران ارشد ستادی و ادارات تابعه این سازمان برگزار شد.

نشست امنیت غذایی با حضور فرمانده سپاه فجر برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان در نشست مذکور گفت: از مجموعه سپاه و بسیج صمیمانه تشکر ویژه دارم که در کنار ما به خدمات رسانی کمک می کنند.

مجتبی دهقان پور؛ اجرایی شدن قانون انتزاع، هدفمندسازی یارانه ها و اجرای الگوی کشت را از اقدامات مهم و موثر صورت گرفته در یک سال اخیر دانست و بیان کرد: الگوی کشت در سه دشت قادرآباد مادرسلیمان، دشت نمدان اقلید و داراب واقع در استان فارس به صورت پایلوت اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در الگوی کشت جامع باید بدانیم چه محصول؟ کجا؟ چه زمان و با چه میزان تولید شود؟، اظهار کرد: در الگوی کشت 15 محصول اساسی و راهبردی وزارتخانه نیز دنبال می شود.

تعهد 200 هکتاری احداث گلخانه در فارس و تحقق 985 هکتاری با پیشرفت بالاتر از 15 درصد و 1300 هکتاری کمتر از 15 درصد از دیگر مباحثی بود که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس مطرح کرد.

دهقان پور اضافه کرد: در روزهای آتی سه مجتمع گلخانه ای، در مجموع در سطح 130 هکتار در شهرستان های بیضا و سروستان کلنگ زنی می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به اجرایی شدن طرح افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی در فصل زراعی جاری در این استان نیز گریزی زد و افزود: این طرح برای اولین بار در کشور و با تاکید بر برنامه محوری اجرا می شود.

عزم جدی در رفع تداخلات کشاورزی از دیگر مواردی بود که دهقان پور به آن پرداخت و گفت: جلوگیری از تضییع حقوق دولت که توسط برخی از متصرفین صورت می گیرد، حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از دست اندازی هایی که به اراضی ملی می شود از نتایج رفع تداخلات کشاورزی است.

وی بیان کرد: طرح خرید قراردادی گوشت قرمز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و به دنبال این هستیم که استان فارس به عنوان هاب منطقه ای جنوب کشور باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس؛ راه اندازی پالایشگاه گیاهان دارویی را از دیگر برنامه های پیش روی این سازمان دانست و افزود: از سرمایه گذاران در این زمینه استقبال می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید