Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

 50 هزارتن برنج پرمحصول از کشاورزان مازندرانی خریداری می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 50 هزار تن برنج پرمحصول کشاورزان توسط شرکت اتکا با همکاری تعاون روستایی خریداری می شود

 50 هزارتن برنج پرمحصول از کشاورزان مازندرانی خریداری می شود
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن عنایتی کلیجی در جلسه هماهنگی پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش کیوی و مرکبات اظهار کرد: شرایط بازار کیوی مطلوب‌تر از گذشته شده است و در محصول نارنگی هم به شرایط باثباتی رسیدیم ولی در محصول پرتقال هنوز در رکود و سردی هستیم و قیمت ها به حالت نرمال و عادی نرسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط صادرات مرکبات و اختصاص 40 غرفه در میادین میوه و تره بار تهران و همچنین پرداخت تسهیلات 100 میلیاردی به فعالان عرصه مرکبات شاهد خروج از رکود بازار مرکبات خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: با حمایت وزیر جهاد کشاورزی غرفه های اختصاصی برای عرضه مستقیم مرکبات در بازار تهران ویژه شب یلدا انجام خواهد شد و خرید میوه شب عید هم در آینده نزدیک آغاز خواهد شد تا کمکی به بهبود بازار مرکبات استان شود.

عنایتی با بیان اینکه از ظرفیت رسانه ها هم برای اطلاع رسانی اقدامات انجام شده استفاده شود تا کمکی به بهبود اوضاع شود، گفت: از ظرفیت بخش خصوصی و اتحادیه های مرتبط هم برای کمک به بهتر شدن اوضاع مرکبات بهره گیری خواهیم کرد و با کمک بانک کشاورزی شرایط بهتری رقم خواهد خورد.

وی اظهار کرد: 50 هزار تن برنج پرمحصول کشاورزان توسط شرکت اتکا با همکاری تعاون روستایی خریداری می شود تا از رکود بازار برنج خارج شویم و امیدها برای کشت و کار برنج در کشاورزان به یاس تبدیل نشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: علی‌رغم اینکه میوه های بسیار با کیفیتی نسبت به سال های گذشته داریم اما در حوزه صادرات توفیق خوبی نداشتیم و لازم است در بسته بندی و حمل و نقل صادرات محصولات همگام با دنیا پیش رویم.

این مسؤول افزود: از ظرفیت حمل و نقل هوایی و دریایی هم برای افزایش و توسعه صادرات استفاده خواهیم کرد تا شرایط برای باغداران بهبود پیدا کند. 

حسین نگهدار معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه گفت: 50 میلیارد تومان برای خرید کیوی و 100 میلیارد تومان برای خرید مرکبات به فعالان حوزه مرکبات و کیوی استان اختصاص پیدا کرد که تاکنون 71 نفر برای دریافت 161 میلیارد تومان در سامانه سیتا ثبت نام کردند و 42 نفر واجد شرایط برای دریافت 127 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به بانک کشاورزی معرفی شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید