Iranian Agriculture News Agency

افلاطونی:

ظرفیت‌های کشاورزی قراردادی استان قزوین مورد توجه قرار گیرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای کشاورزی قراردادی در این استان وجود دارد که باید مورد توجه جدی مدیران جهادی قرار گیرد.

ظرفیت‌های کشاورزی قراردادی استان قزوین مورد توجه قرار گیرد

به گزارشخبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی عصر یکشنبه در نشست وبینار کودهای شیمیایی و کشت قراردادی که با حضور معاونان وزیر جهاد کشاورزی برگزار شده بود، افزود: با توجه به اینکه برای کشاورزی قراردادی یک مدیر پیشران انتخاب شده است، باید بیش از گذشته از ظرفیت‌ها و تجارب گذشته بهره برد.

وی اضافه کرد: استان قزوین در حوزه کشاورزی قراردادی سابقه بسیار خوبی دارد و همواره توانسته با ارتباط بین چغندرکاران و کارخانه قند عملکرد مطلوبی از خود برجای بگذارد.

افلاطونی بر تغییر و اصلاح قراردادهای کشت اشاره کرد و گفت: برخی از مفاد قراردادهای کشاورزی بین بهره‌بردار و خریدار باید تغییر کند تا علاوه بر تسهیل این مهم، سرعت کارها نیز افزایش یابد.

این مسئول در ادامه به وضعیت تامین، تدارک،‌توزیع و ذخایر انواع کودهای یارانه‌ای اشاره کرد و گفت: از ابتدای فصل کشت سال زراعی جاری تاکنون ۹ هزار تن کود اوره، پنج هزار و ۱۰۰ تن فسفانه و ۵۳۱ تن پتاسه در استان تامین و توزیع شده است.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید