Iranian Agriculture News Agency

چالش‌های احداث مجتمع‌های دامپروری در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، گفت: چهارمحال و بختیاری طبق قانون، نگهداری دام در مناطق شهری و در شهرهای بالای ۶۰ هزار نفر ممنوع است.

چالش‌های احداث مجتمع‌های دامپروری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، برزگر رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، در خصوص وضعیت دامپروری‌های استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ مجتمع دامداری فعال در استان وجود دارد، در شهرهای کیان، فرخشهر، شهرکرد، بروجن، بلداجی، جونقان و بن دامداری‌ها فعال هستند، اما برای استفاده از تمام ظرفیت باید توسعه پیدا کنند.

وی با اشاره به مصوبه شورای سلامت چهارمحال و بختیاری برای احداث مجتمع‌های دامپروری در شهرهای استان، توضیح داد: طبق این مصوبه باید در ۴۳ شهر استان مجتمع دامپروری احداث و دام‌ها از شهرها برای ارتقای سلامت خارج شوند.

برزگر با بیان اینکه طبق مصوبه هیات وزیران ممنوعیت نگهداری دام در شهرهای بالای ۶۰ هزار نفر است، عنوان کرد: در مورد شهرهای زیر ۶۰ هزار نفر الزام قانونی وجود ندارد، اما طبق مصوبه شورای سلامت چهارمحال و بختیاری باید در تمامی شهرهای استان این کار انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بزرگترین چالش برای احداث مجتمع‌های دامپروری در استان، بحث مکان‌یابی است، یادآور شد: مجتمع‌های دامپروری در رده‌های زیست‌محیطی پنج به بالا مسحوب می‌شوند، ضوابط زیست‌محیطی زیادی دارند، بنابراین مکان‌یابی برای احداث آن‌ها دشوار است.

وی افزود: تیم مکان‌یابی برای احداث مجتمع‌های دامپروری در تمامی شهرهای چهارمحال و بختیاری اقدام کرده است و در حال اخذ استعلامات از سازمان حفاظت محیط‌زیست و منابع‌طبیعی هستیم.

برزگر با تاکید بر اینکه برای احداث مجتمع‌های دامپروری ادارات خدمات‌رسان نیز باید بتوانند خدمات آب، برق و گاز را به این مجتمع‌ها بدهند، گفت: معمولا باتوجه به اینکه اکثر دشت‌های چهارمحال و بختیاری بحرانی و ممنوعه بحرانی هستند، چالش بعدی در احداث مجتمع‌های دامپروری بحث تامین آب است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید