Iranian Agriculture News Agency

اعیان منش خبر داد:

استاندار فارس از صنایع کشاورزی استهبان بازدید کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان از سفر یک روزه محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به این شهرستان خبر داد و گفت: در این سفر دو طرح صنایع کشاورزی بازدید و مسائل و مشکلات این بخش پیگیری شد.

استاندار فارس از صنایع کشاورزی استهبان بازدید کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی اعیان منش با اشاره به اینکه فرهاد طهماسبی نماینده مردم شهرستان های استهبان و نی ریز، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و تعدادی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی استاندار فارس را همراهی می کردند، افزود: سردخانه بزرگ استهبان با ظرفیت ۶ هزارتن محصولات سردخانه ای و ۲ هزار تن خشکبار یکی از این طرح ها بود.

به گفته وی؛ بازدید از سردخانه ی مذکور به منظور بررسی میزان ظرفیت انبارداری محصولات کشاورزی و مسائل و مشکلات موجود برای ذخیره محصولات و صادرات آن انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای سردخانه بزرگ استهبان پتانسیل لازم برای درجه بندی و بسته بندی انجیر و زعفران را داراست، درخواست تاسیس پایانه صادراتی تخصصی این محصولات مطرح شد و مقرر گردید این موضوع توسط جهاد کشاورزی پیگیری شود.

اعیان منش به بازدید استاندار فارس و هیات همراه از یک شرکت بسته بندی خشکبار نیز اشاره کرد و افزود: واحد موصوف با ظرفیت اسمی هزار تن در کمتر از یک سال تاسیس و پس از جذب تسهیلات بانکی 44 میلیارد ریالی موفق به اشتغالزایی برای حداقل 20 نفر شده است.

او اضافه کرد: در این بازدید استاندار فارس وضعیت بسته بندی خشکبار خصوصا محصول انجیر را در این واحد ارزیابی نمود و مشکلات در این حوزه را بررسی و برای توسعه شهرک صنعتی قول مساعد داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید