Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌های تحقق چشم انداز توسعه زیتون در قزوین عملیاتی شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه‌های متعددی برای تحقق چشم انداز توسعه زیتون قزوین در تدوین شده که بخش اعظم آن اجرایی و عملیاتی شده است.

برنامه‌های تحقق چشم انداز توسعه زیتون در قزوین عملیاتی شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی در نشست دبیرخانه ستاد جشنواره زیتون طارم سفلی که با حضور رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی همراه بود، افزود: تولید محصول زیتون در بخش طارم سفلی قزوین رو به رشد بوده و برنامه‌های بسیاری برای توسعه آن در دستور کار قرار گرفته که این بخش را در استان و کشور به عنوان قطب محصول زیتون قرار داده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از دستاوردهای تولید زیتون در بخش طارم سفلی مکانیزه شدن برداشت آن است که در همین راستا کمباین برداشت زیتون با هدف کاهش هزینه تولید برای تولیدکنندگان و افزایش توان اقتصادی باغداران به زودی رونمایی و بکارگیری می‌شود.

افلاطونی تصریح کرد: اصلاح باغات با ارقام جدید از کشورهای ایتالیا و اسپانیا، مکانیزه کردن برداشت محصول زیتون، توسعه کارخانجات روغن کشی، تسهیل در بازرگانی و صادرات این محصول و ترویج مصرف روغن زیتون در داخل کشور با هدف ارتقا سلامت جامعه از عمده برنامه‌های در اولویت است.

این مسئول با بیان اینکه زیتون قزوین به لحاظ کمی رتبه دوم کشور و روغن آن به لحاظ کیفی رتبه نخست جهان است، گفت: از وزارت جهاد کشاورزی خواستیم با توجه به افزایش میزان تولید این محصول، واردات روغن ممنوع یا محدود شود و صادرات در صورت تامین داخل آزاد شود.

به گفته مقام ارشد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، این محصول در گروه کالاهای اساسی قرار گرفته و هم اکنون  خرید حمایتی زیتون برای اولین بار در کشور آغاز شده است و چهار شرکت این مهم را انجام می دهند.

افلاطونی خاطرنشان کرد: جشنواره‌ای برای تبیین و اهمیت محصول زیتون در استان قزوین درنظر گرفتیم که از دستگاه‌های فرهنگی و رسانه انتظار داریم در این مهم یاری رسان برنامه‌های جهاد کشاورزی باشند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید