Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر ترویج سازمان توسعه تجارت کشور:

برنامه‌ریزی برای عرضه کشمش قزوین در نمایشگاه هانور آلمان

مدیرکل دفتر ترویج سازمان توسعه تجارت کشور گفت: برنامه ریزی لازم برای عرضه محصول انگور و کشمش قزوین در نمایشگاه هانور آلمان باید در دستور کار باشد.

برنامه‌ریزی برای عرضه کشمش قزوین در نمایشگاه هانور آلمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمود بازاری روز شنبه در نشست میز توسعه صادرات محصول کشمش و صنایع وابسته در استان قزوین افزود: ظرفیت تولید کشمش و انگور استان قزوین در کشور بسیار بالا بوده و باید در پاویون ایران برای نمایشگاه جای بگیرد.

وی اضافه کرد: موضوع اختلاف قیمت تمام شده کشمش در خیلی از محصولات کشاورزی دیگر نیز وجود دارد و جهاد کشاورزی باید در قیمت‌گذاری اولیه تولید به سمت واقعی شدن قیمت‌ها پیش برود.

بازاری بیان داشت: در بخش تولید کشاورزی استراتژی باید فروش باشد، یعنی محصولی تولید کنیم که شرایط صادرات داشته باشد و با فروش خوبی عرضه شود.

این مسئول همچنین اظهار داشت: در ماه‌های گذشته اتفاقاتی افتاد تا تسهیل بازگشت ارز صادرکنندگان خشکبار محقق شود، همچنین تمهیدات لازم برای واردات شمش طلا در مقابل ارز صادرات محصولات کشاورزی نیز در بانک مرکزی درحال بررسی است.

مدیرکل دفتر ترویج سازمان توسعه تجارت کشور خاطرنشان کرد: رقابت در صادرات انگور و کشمش با سایر کشورها از مسائل بسیار مهمی است که باید در اولویت جهاد کشاورزی باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید