Iranian Agriculture News Agency

تولید شکر مازاد بر مصرف در کارخانه قند چهار محال و بختیاری

معاون صنایع سازمان صمت استان گفت: همزمان با برداشت چغندرقند ، تولید شکردرتنهاکارخانه قند چهارمحال وبختیاری افزایش یافت.

تولید شکر مازاد بر مصرف در کارخانه قند چهار محال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، سیدین افزود: پیش بینی می‌شود امسال دراین واحد صنعتی ۲ هزار و ۶۰۰ تن شکر بیشتراز پارسال تولید شود.

وی گفت: تابستان امسال ۱۰۰هزار تن چغندرقند و تا پایان فصل برداشت ۲۲۰ هزار تن چغندرقند کشاورزان فرآوری می‌شودکه تولید شکر را تا پایان امسال به ۴۳ هزارتن می‌رساند.

مدیر کشاورزی کارخانه قند چهارمحال وبختیاری افزود: باتوجه به مصرف ۲۸ هزار تن شکر دراین استان امسال ۱۵ هزارتن شکر مازاد برمصرف چهارمحال و بختیاری در این کارخانه تولید می‌شود.

سلیمان افشین، مدیرتولید کارخانه قند هم گفت: ظرفیت اسمی دریافت چغندرقند درکارخانه قندچهارمحال و بختیاری روزانه هزار و ۵۰۰ تن است که باتوجه به تجهیزات به روز این کارخانه ،امسال روزانه هزار و ۷۰۰ تن چغندر به کارخانه وارد و فرآوری می‌شود.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری سطح زیرکشت چغندراین استان را بیش از هزار هکتار وپیش بینی میزان برداشت را بیش از ۵۰ هزارتن بیان کرد.

حسین برزگر افزود: درحالی که امسال سطح زیرکشت افزایش نیافته، اما با به کارگیری شیوه‌های ترویجی درکاشت، داشت وبرداشت، متوسط برداشت درهرهکتار از ۴۰ تن به ۵۰ تن وعیار آن از ۱۷ ونیم به ۱۸ و ۲۲ صدم رسیده که نسبت به میانگین کشوری ۲ درصد بالاتراست.

وی ذخیره شکر چهارمحال و بختیاری را نسبت به پارسال بی سابقه دانست.

شش واحدتولید شکر درکشور فعال است که ۷۵۰ تن شکر کشور را درکارخانه‌های قند چغندری و ۶۵۰ تن شکر را درواحد‌های قند نیشکری تولید می‌کنند. گرچه سهم کارخانه قند چهارمحال وبختیاری ۵.۷ دهم درصد شکر کارخانه‌های چغندری است، اما کیفیت مطلوب شکر تولیدی این کارخانه ، مشتریان خود را درسراسرکشور دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید