Iranian Agriculture News Agency

جلسه بررسی زمین‌های مستعد سرمایه گذاری اوقافی با جهاد کشاورزی

جلسه‌ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و معاونان و مدیران کل جهادکشاورزی با معاون فرهنگی، بهره وری و مشاور امر کشاورزی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برگزار شد.

جلسه بررسی زمین‌های مستعد سرمایه گذاری اوقافی با جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، در این نشست مقرر شد تا در راستای احیا و بالا بردن بهره وری و ایجاد فضاهای سرمایه گذاری در بقاع متبرکه استان مطالعه و جهت عملیاتی شدن برنامه ریزی و جلسات هماهنگی برگزار شود.

حجت الاسلام مشهوری معاون فرهنگی اوقاف ضمن تقدیر از نیت خیرخواهانه مسئولان جهادکشاورزی، وجود بقاع متبرکه در بافت‌های مختلف اعم از جنگلی، کوهستانی، شهری و ... را نکته مثبتی جهت شروع سرمایه گذاری های متناسب با بافت بقاع متبرکه عنوان کرد و این جلسه را نقطه عطفی جهت شروع همکاری‌های بیشتر با جهادکشاورزی استان یاد کرد.

در این جلسه توفیقی معاون بهره وری، اقتصادی و مشاور امور کشاورزی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز طی گزارشاتی جداگانه ظرفیت باغ‌ها و زمین‌های زراعی موجود را شمرده و اظهار امیدواری کرد که با هماهنگی و همکاری متخصصان جهادکشاورزی شاهد افزایش چشم گیر درآمد حاصل از زمین‌های مذکور بوده که این افزایش موجب خدمت رسانی بهتر به اقشار مختلف جامعه خواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با مبارک خواندن این جلسات، آمادگی کامل این سازمان را در جهت افزایش بهره وری موقوفات عنوان کرد.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه، عنوان کرد: مکانیزه و تخصصی کردن کشت در باغات و زمین‌های زراعی از اولویت ویژه برخوردار بوده و این امر در تامین مایحتاج ضروری مردم می‌تواند سهم بسزایی ایفا کند.

علی رخ افروز،  تاکید کرد: همچنین ارائه توصیه های ترویجی کشاورزی  لازم به مستاجران باغات و زمین‌های زراعی نیز می‌تواند در افزایش بهره وری موقوفات موثر واقع شود.

در ادامه سایر مسئولان حاضر در جلسه نیز بحث راه اندازی، سرمایه گذاری، ایجاد کشت گیاهان دارویی، ایجاد گلخانه‌های کشاورزی در جوار بقاع متبرکه را علاوه بر افزایش درآمد بقاع که منجر به خدمت رسانی به زائران عزیز می‌شود، موجب ایجاد فضای سبز و معطر در جوار این امامزادگان خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید