Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته در سبزوار

دومین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته با حضور استاندار خراسان رضوی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، فرماندار ویژه و امام جمعه سبزوار ، مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی و تعدادی از تولیدکنندگان، کشاورزی و بهره برداران بخش کشاورزی در فرهنگسرای امام رضا این شهرستان برگزار شد .

برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته در سبزوار

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این مراسم با بیان این که تغییرات اقلیمی و خشکسالی از جمله گرما و سرما روی محصولاتی از جمله زعفران و پسته در استان تاثیر بسزایی داشته است و در سال گذشته 25 تا 30 درصد کاهش تولید در این دو محصول را داشتیم، اظهار داشت:  دو میلیون و500 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی در استان وجود دارد، بنابراین باید الگوی تولید در منابع کشاورزی وجود داشته باشد تا ضمن حفظ خاک، تبدیل به ثروت شود.

غلامرضا قنبری گفت: حدود هشت میلیون دام سبک و سنگین در استان وجود دارد که در زمینه تولید خوراک دام، بیش از 100 کارخانه فعال است. وی ادامه داد: براساس نظریه کارشناسان، 25 تا 30 درصد ضایعات و تلفات در بخش کشاورزی وجود دارد که در این زمینه ظرفیت 25 تا 30 درصدی واحدهای تولیدی استان خالی است.

وی برپایی این گونه نمایشگاه‌ها را تاثیرگذار در بخش اقتصادی خواند و بیان کرد: نیاز به برپایی نمایشگاه های تخصصی در استان داریم و باید پیوندهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایجاد شود چراکه بازار هدف ما کشورهای آسیای میانه است و با حمایت های استاندار خراسان رضوی می توانیم صادرات ایران را از مشهد مقدس و سبزوار ارتقا دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این که برپایی این گونه نمایشگاه‌ها باید نقش تحول آفرین در کشاورزی خراسان رضوی داشته باشد و متاسفانه دلیل اصلی کاهش ارزش افزوده در بخش کشاورزی قیمت بالای تمام شده محصولات و تولیدات است، تصریح کرد: به دنبال برپایی نمایشگاه های دایمی و موقت در حوزه مکانیزاسیون و رشد و ارتقای فناوری های کشاورزی در استان هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید