Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

تولید سالانه 15 هزار تن عسل در آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجات شرقی با تولید سالانه 15 هزار تن عسل رتبه دوم کشور را داراست اما باید با افزایش بهره وری به جایگاه نخست در زمینه تولید این محصول دست یابیم.

تولید سالانه 15 هزار تن عسل در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  صمد زمانزاد قویدل در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی پرورش زنبورعسل / جایزه‌ ملی کیفیت عسل تبریز - ایران، که در دانشگاه تبریز برگزار شد، با ارائه آماری در خصوص وضعیت استان در زمینه تولید عسل و زنبورداری گفت: آذربایجان شرقی رتبه اول در تعداد کندوهای بومی و رتبه دوم در تعداد کندوهای مدرن در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی این آمار را نشان دهنده اهمیت و جایگاه آذربایجان شرقی در حوزه تولید عسل و زنبورداری دانست و افزود: از نظر مجموع کندوها نیز آذربایجان شرقی رتبه اول کشور را دارا می باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: 11 هزار بهره بردار در حوزه زنبورداری و تولید عسل در آذربایجان شرقی فعالیت دارند و سالانه نزدیک به ۱۵ هز ارتن عسل در استان تولید می شود که از این نظر دومین استان کشور هستیم.

قویدل این عملکرد قابل توجه را مرهون زحمت بهره برداران، زنبورداران و همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی استان دانست و افزود: البته باید برای افزایش بهره وری در این حوزه تلاش کنیم تا استانی که بیشترین کندوی کشور را دارد، از نظر تولید عسل نیز مقام نخست را داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود توجه ویژه به تغذیه و اصلاح نژاد را از عوامل تاثیرگذار در افزایش بهره وری در این حوزه دانست و از پژوهشگران خواست با بررسی علمی و انجام کار تحقیقاتی در این زمینه، با سازمان جهادکشاورزی و بخش اجرایی همکاری داشته باشند.

گفتنی است دومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی پرورش زنبورعسل-جایزه‌ ملی کیفیت عسل تبریز- ایران24 و 25 آبان ماه با حضور میهمانان داخلی و خارجی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

حجم ویدیو: 5.65M | مدت زمان ویدیو: 00:02:51
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید