Iranian Agriculture News Agency

علی‌زاده تاکید کرد:

ضرورت ارائه مشوق برای اجرای الگوی کشت

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در تسهیل فرآیند احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌تواند کمک کند و زمان ایجاد این صنایع را به حداقل زمان ممکن برساند.

ضرورت ارائه مشوق برای اجرای الگوی کشت

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس امروز در حاشیه نشست هماهنگی اقدام اجرای الگوی کشت محصولات زراعی استان فارس گفت: خام فروشی محصولات تولیدی مد نظر مجلس و وزارت جهاد کشاورزی نیست و ضروری است در همه سطوح به دنبال ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی باشیم.

محسن علی‌زاده افزود: اقداماتی در این زمینه شکل گرفته برای ایجاد ارزش افزوده و صادرات، اما به اندازه کافی و مطلوب نیست.

وی اظهار داشت: با تاکید و وعده‌های وزیر جهاد کشاورزی در نشست امروز در مورد ایجاد زنجیره ارزش غذایی و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توان الگوی کشت را محقق کرد و اگر دولت برای حمایت از این صنایع لایحه به مجلس ارایه دهد ما با تمام توان کمک می‌کنیم.

علی‌زاده در همین حال تصریح کرد: برای موفقیت در اجرای الگوی کشت و ایجاد انگیزه در کشاورزان باید زیرساخت‌های لازم ایجاد شود و یکی از مهمترین زیرساخت‌ها، تعیین مشوق‌هایی از جنس معافیت، تسهیلات ارزان‌قیمت و تامین نهاده‌هایی همچون کود، بذر و ماشین‌های کشاورزی است.

وی اجرای الگوی کشت در کشور را با توجه به افزایش جمعیت و تامین امنیت غذایی، ضروری دانست و گفت: الگوی کشت به این معناست که کشاورزی را از شیوه‌های سنتی تغییر و به کشاورزی نوین روی آوریم، کشت‌های جایگزین را پیشنهاد دهیم و کشت‌هایی که با حداقل منابع و حداقل فضا بهره‌وری بیشتری دارند را توصیه کنیم.

رییس مجمع نمایندگان استان فارس اظهار داشت: امروز در این نشست شاهد آن بودیم که برنامه خوبی برای اجرای الگوی کشت در وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده و می‌تواند در زمینه افزایش تولید محصولات اساسی در سطح کشور تحول‌آفرین باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید