Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی آموزش و ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

برگزاری کاروان ترویجی ارتقای بهره وری کشاورزی در استان ایلام

مدیر هماهنگی آموزش و ترویج کشاورزی سازمان از برگزاری کاروان ترویجی ارتقای بهره وری کشاورزی در استان خبر داد.

برگزاری کاروان ترویجی ارتقای بهره وری کشاورزی در استان ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، حشمت الله سیاهی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: به منظور افزایش سطح و نفوذ دانش در عرصه های تولیدی و حسب تاکیدات وزیر محترم جهاد کشاورزی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای شعار امسال " تولید ،دانش بنیان و اشتغال آفرین " کاروان ترویجی ارتقاء بهره وری کشاورزی محصولات پاییزه ( کلزا مناطق گرمسیری ) با حضور محققان ، متخصصان موضوعی ، مروجان مسئول پهنه های تولیدی و بهره برداران و کلزاکاران شهرستان دهلران در روز چهارشنبه مورخ ۱۱ آبان ۱۴۰۱ در محل مزارع کلزا کشاورزان نمونه و پیشرو بخش موسیان در قالب رهیافت ترویجی مدرسه در مزرعه برگزار گردید.
حشمت الله سیاهی افزود: در این رویداد ترویج کشاورزی دانش بنیان ضمن بهره گیری از ظرفیت های متنوع آموزشی، ترویجی و تحقیقاتی و با رویکردی جهادی ، تیمی متشکل از محققان مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان های ایلام و کرمانشاه ،کارشناسان متخصص موضوعی سازمان و با حضور مروجان مسئول پنه های تولیدی و کشاورزان منطقه در مزارع تحقیقی ترویجی و کانون یادگیری کشاورز آن نمونه و پیشرو شهر ستان حضور یافتند.

سیاهی هدف از اعزام این کاروان ترویجی را دستیابی کشاورزان به جدید ترین یافته های تحقیقاتی و شناسایی و احصا ی مسائل و مشکلات کشاورزان و ارائه راه حل های علمی و قابل اجرا توسط،محققان بیان نمود .

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان ایلام گفت : محققان و متخصصان موضوعی راهکارهای علمی و فنی
در خصوص تغذیه و بهزراعی ، علف های هرز بویژه گل انگل جالیز ، شوری خاک و آبیاری ارائه نمودند . گفتنی است برنامه یازدهمین کاروان ترویجی ارتقاء بهره وری کشاورزی ویژه کشت پاییزه ( کلزا گرمسیر ) همزمان با ۶ استان کشور به صورت زنده و برخط از شبکه ملی برکت بصورت برخط در سراسر کشور پخش گردید .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید