Iranian Agriculture News Agency

دهقان پور تاکید کرد:

استفاده حداکثری از نزولات جوی برای کشت شتوی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه برای کشت شتوی در اراضی پایاب سد ها و دیمزار ها استفاده حداکثری از نزولات جوی ضروری است، گفت: اطلاع به موقع از پیش بینی زمان بارش ها امری لازم برای کشت خواهد بود.

استفاده حداکثری از نزولات جوی برای کشت شتوی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در ستاد زراعت این استان با اذعان به اینکه تعامل اداره کل هواشناسی برای دستیابی به اطلاعات لازم بدیهی است، تصریح کرد: برخی از محدودیت ها در مرحله کشت مانند تعداد ادوات مکانیزه باعث می شود تا نیازمند زمان کافی برای کاشت قبل از نزول باران ها باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به منظور تحقق سطوح ابلاغی کاشت محصولات شتوی سیاست های انگیزشی تقویت می شود، اظهار کرد: در این خصوص از برنامه های آموزشی و ترویجی باید بهره گرفت. روش های ترویجی صرفا یک علم نیست بلکه یک هنر ارتباطی به شمار می آید.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 20 هزار هکتار از اراضی استان فارس به زیر کشت محصول گندم رفته است، ابراز کرد: این سطوح کشت شده مربوط به شهرستان های شمالی استان فارس است.

دهقان پور با اشاره به تغییرات انجام شده در سطوح مدیریت بیمه کشاورزی اضافه کرد: امیدواریم با این تغییرات سیستم بیمه محصولات کشاورزی روان تر از گذشته به خدمات دهی به کشاورزان بپردازد و باعث بهبود توسعه کشت این محصولات شود.

وی با تاکید بر اینکه زمان در کشت محصولات زراعی فاکتور مهم و تاثیر گذاری است، بیان کرد: باید تمام اهتمام خود را برای انجام کشت به بهترین نحوه ممکن و در زمان مناسب به کار بندیم، از این رو سعی بر حل مسائل و مشکلات پیش روی این موضوع داریم و تلاش می کنیم آن را برطرف کنیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه شهرستان های این استان به پنج منطقه تقسیم شده است، عنوان کرد: برای هر منطقه یک ناظر انتخاب و ابلاغ این افراد صادر شده است تا بر روند انجام امور نظارت کامل صورت گیرد.

نشست ستاد زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به ریاست مجتبی دهقان پور رئیس این سازمان و با حضور رنجبر و زارعی معاونین مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان فارس، ابوالفتح مرادی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، پژمان پزشکی مدیر امور بیمه ای محصولات کشاورزی بانک کشاورزی و فرید اسماعیل زاده رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان فارس برگزار شد.

گفتنی است در این نشست حمید دبیری معاون بهبود تولیدات گیاهی، مهدی صادقی مدیر امور زراعت، جاوید عباسی مدیر حفظ نباتات، حمید رضا ابراهیمی مدیر هماهنگی ترویج و تعدادی دیگر از مدیران و روئسای ادارات ستادی حضور دارند.

در این نشست که با محوریت کشت شتوی، کشت قراردادی و طرح ملی جهش تولید در دیمزارها در برگزار شد مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها نیز به صورت وبیناری حضور داشتند که به بحث و تبادل نظر پرداختند.

20221105120932_IMG_6915

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید