Iranian Agriculture News Agency

ایجاد پایلوت گل محمدی در 4 شهرستان جنوبی خوزستان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت :۸هزار نهال گل محمدی تامین و گلستان هایی در سطح 8 هکتار در 4 شهرستان استان احداث شد.

ایجاد پایلوت گل محمدی در 4 شهرستان جنوبی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، مدیر امور باغبانی سازمان گفت :با توجه به اینکه مستنداتی از سوابق کشت گل محمدی در نخلستان های استان در سالهای دور وجود دارد، این موضوع نشان دهنده پتانسیل کشت این محصول با ارزش در استان است.

حسنی نسب افزود :در راستای توسعه این محصول پایلوت های بررسی سازگاری با همکاری کشاورزان متقاضی احداث شد که برای این کار اقدام به تامین ۸هزار نهال گل محمدی و احداث گلستان هایی در سطح 8 هکتار در 4 شهرستان آبادان ، کارون ، باوی و اهواز بصورت میانه کاری بین نخیلات شد.

وی اظهار داشت :در سال گذشته نیز کشت پایلوت دیم گل محمدی در شهرستان اندیکا انجام شد.

حسنی نسب تصریح کرد: انتظار میرود کشت این محصول در سالهای آتی با استقبال چشمگیری در مناطق مختلف استان مواجه شود که گام مهمی در راستای افزایش بهره وری آب و خاک و ایجاد اشتغال خواهد بود.

وی اضافه کرد: گل محمدی گیاهی بومی، متحمل به کم آبی و شرایط نامساعد محیطی و جزئی از فرهنگ کشورمان است. به همین دلیل این گیاه محصولی با ارزش و پر تقاضا بوده و دارای مصارف متعددی در طب سنتی، درمان افسردگی و اضطراب، سردرد، میگرن، بهبود سرفه، مشکلات گوارشی، تقویت قلب، درد قفسه سینه و سلامت پوست و صنایع دارویی، همچنین صنایع غذایی و آشامیدنی کاربرد دارد،توسعه این گیاه همچنین کمک شایانی به توسعه گردشگری کشاورزی خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید