Iranian Agriculture News Agency

صورت پذیرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت جهاد کشاورزی و وزیر تجارت قزاقستان

افزایش همکاری ها در زمینه امنیت غذایی بین ایران و قزاقستان

امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت جهاد کشاورزی و وزیر تجارت قزاقستان صورت پذیرفت.

امضای تفاهم نامه همکاری  میان وزارت جهاد کشاورزی و  وزیر تجارت قزاقستان

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با سریک ژومانگارین معاون نخست‌ وزیر و وزیر تجارت قزاقستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

بر اساس این گزارش، افزایش همکاری های دو کشور در زمینه کشاورزی، تجارت، صنایع، لجستیک و ترابری و تبادل فناوری بین مقامات دو کشور صورت پذیرفته است.

همچنین تلاش دو کشور به منظور افزایش مبادلات دو جانبه بازرگانی تا حدود 1 میلیارد دلار، براساس تفاهمات روسای جمهور دو کشور مدنظر است.

بر اساس این گزارش، تبادل هیات های تخصصی دامپزشکی و حفظ نباتات با هدف ایجاد زمینه‌های توسعه تجارت محصولات کشاورزی و همچنین تشکیل کمیته همکاری های کشاورزی، ظرف یک ماه آتی با هدف پایش روند توسعه همکاری های فنی و مناسبات بازرگانی کشاورزی دو کشور در این تفاهم نامه مدنظر بوده است.

همچنین معرفی مراجع ذیصلاح دو کشور ظرف مدت دو هفته برای عملیاتی سازی تفاهمات انجام شده در زمینه ترانزیت و سواپ گندم مورد تاکید است.

تفاهم در زمینه کالاهای کشاورزی قابل تبادل بین دو کشور با توجه تاکید دو طرف بر افزایش همکاری ها در زمینه امنیت غذایی به عنوان مثال محصولات لبنی، میوجات (سیب، مرکبات)، میوه های خشک و سبزیجات از طرف ایرانی و گندم، جو، دانه های روغنی از طرف قزاقستانی انجام شد.

در این تفاهم نامه همچنین  بر تاسیس شرکت مشترک بازرگانی محصولات کشاورزی و اجرای طرحهای مشترک کشاورزی تفاهم شد و تفاهم در زمینه برگز اری نمایشگاههای مشابه توسط شرکت های قزاقستانی در تهران در فروردین 1402 مصادف با بازدید نخست وزیر محترم قزاقستان از تهران انجام میشود.

در پایان سریک ژومانگارین معاون نخست‌ وزیر و وزیر تجارت قزاقستان از میزبانی دوستانه و صمیمانه از هیات جمهوری قزاقستان در طی حضور در ایران قدردانی کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید