Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

کشت قراردادی گندم در 27 هزار هکتار مزارع مازندران

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال مازندران متعهد به کشت قراردادی گندم آبی در ۲۷ هزار هکتار مزارع استان است.

کشت قراردادی گندم در 27 هزار هکتار مزارع مازندران
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، احسان عباسپور در جلسه هماهنگی اجرای کشت قراردادی گندم با بیان اینکه شرکت غله و خدمات بازرگانی به عنوان مجری طرح کشاورزی قراردادی گندم در استان معرفی شده است، اظهار کرد: کشت قراردادی گندم باید در استان به صورت کامل اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه تامین نهاده‌ها در ابتدای کار و خرید محصول پس از برداشت و تهاتر قیمت نهاده‌ها از اجزای این طرح است، گفت: یارانه کاشت، یارانه انتقال دانش و فناوری، یارانه حق بیمه و پرداخت آن توسط مجری دولتی به صندوق بیمه و یارانه آزمون آب، خاک و گیاه از مشوق‌های طرح کشاورزی قراردادی گندم است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: مجری غیردولتی کشاورزی قراردادی، بانک کشاورزی است و وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تامین اعتبارات لازم برای اعطای تسهیلات این طرح را بر عهده دارد.

عباسپور ادامه داد: امسال مازندران متعهد به کشت قراردادی گندم آبی در ۲۷ هزار هکتار مزارع استان است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و ۲۱۵ تن بذر گندم برای کشت گندم آبی و دیم بین کشاورزان استان توزیع شد، افزود: ۸۳۲ تن بذر برای کشت گندم آبی و ۳۸۳ تن بذر برای کشت گندم دیم بین کشاورزان توزیع شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: تاکنون ۸۸۳ هکتار به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۸۱ هکتار آبی و ۸۰۲ هکتار دیم بوده است.

این مسؤول با بیان اینکه ۱۲۰ تن بذر جو در اختیار کشاورزان قرار گرفت، ادامه داد: یک هزار و ۲۲ هکتار در مزارع آبی و ۲ هزار و ۲۱۴ هکتار در مزارع دیم کشت جو انجام شده است.

عباسپور سطح سبز جو در مزارع استان را ۵۱۶ هکتار اعلام کرد و افزود: ۳۸۱ هکتار آبی و ۱۳۵ هکتار دیم بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید