Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر خبر داد

کشت 800 هکتاری گندم و جو در دیمزارهای بهشهر

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از کشت 800 هکتاری گندم و جو در طرح جهش تولید در دیمزارهای این شهرستان خبر داد.

کشت 800 هکتاری گندم و جو در دیمزارهای بهشهر
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا قنبری از کشت 800 هکتاری گندم و جو در طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان بهشهر خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با اشاره به اهمیت تحقق اهداف کشاورزی حفاظتی، افزود: تاکنون 20 درصد این اراضی توسط چیزل برای کشت آماده شد.

وی با اشاره به اینکه رعایت اصول تناوب زراعی، حاصلخیزی خاک و پایداری تولید اهمیت بالایی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر اقلیم درصدد هستیم با روش‌های مختلف و جدید بتوانیم پایداری تولید را افزایش دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: 7 هکتار اراضی نیز تاکنون به طریق نوتیلیج(بدون خاکورزی) کشت شد.

قنبری در خصوص استفاده از برخی عناصر در سرعت جوانه زنی بذور و استقرار گیاهچه، اظهار کرد: 60 لیتر بذرمال توسط مراکز جهاد کشاورزی دهستانهای تابعه توزیع و مقرر شد که در این طرح بذور خود مصرفی 30 درصد سطح کشت گندم و جو منطقه دیمزار با ترکیبات بذرمال تیمار شوند.

این مسوول با بیان اینکه حضور و همکاری سایر دستگاه های مرتبط می توان به افزایش تولید و اثربخشی هر چه بیشتر این برنامه کمک شود، اظهار امیدواری کرد سال زراعی جاری را با افزایش و روحیه مضاعفی نسبت به سال گذشته سپری کنیم و شاهد افزایش کمی و کیفی محصولات زراعی باشیم.

وی در پایان یادآور شد: امسال طرح جهش تولید با سطح ابلاغی 10 هزار هکتار گندم، 5 هزار هکتار جو، 650 هکتار علوفه، یک هزار و 100 هکتار دانه های روغنی، 600 هکتار حبوبات و 200 هکتار گیاهان دارویی در دیمزارهای این شهرستان اجرا می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید